I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-08-24 16:37

Datorn gör myteri

Min dator är efter en virusinfektion i totalt uppror. Tänkte höra om några vänliga själar kunde hjälpa mig med några av problemen.

1. Både windows-mappen och program-mappen öppnas när jag startar
datorn. Har testat med det som står i faq'n men det hjälper inte.

2. Ett av mina program, Cool edit Pro 2 stänger omedelbart av sig själv när jag försöker sätta på det. Det går inte att avinstallera via uninstallfilen för då kommer ett felmeddelande upp om "file size expected/file size returned" och att de inte stämmer överrens. Jag får inte deleta mappen för windows, och jag kan inte installera det på nytt för då får jag ett liknande felmeddelande om "file size".

3. Detta sker enbart på en av användarna. Konstant visas ett felmeddelande från virusprogrammet "F-Secure Internet Security 2005" som säger:

"BackWeb Error

Cannot start F-Secure product:
BWFiles.dll not found or invalid."

Oavsätt hur många gånger man stänger ned fönstret kommer det med oregelbundna mellanrum tillbaks.

4. Utan någon som helst anledning har den bestämt sig för att inte längre hitta min kamera. Jag kopplar in den som vanligt via usb-uttaget men den ger ingen respons. Jag har testat i andra datorer och de har funnit kameran utan problem.

Detta är bara hälften känns det som, men jag kommer inte att tänka på resterande fel för tillfället. Om det är något jag kan få hjälp med vore jag oerhört tacksam!

Med tack på förhand /Kalle

Jag är starkat i världen