I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Krångel med Monitor/Grafikort. ( Tror jag )

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-08-19 14:12

Krångel med Monitor/Grafikort. ( Tror jag )

Det är något skumt på gång , jag skulle kolla på en film som någon länkade i Webbsidor. Den började och efter typ 2 sekunder så slocknar skärmen/la sig i viloläge . Filmen fortsatte i bakgrunden, eller iaf ljudet. Det har jobbat sig innan när jag försöker kolla på film genom att skärmen bliur svart i typ en sekund och sen hänger det sig bara. Men den har aldrig slocknat innan.

Vad kan det bero på? Är det fel på grafikkortet eller är det nät-aggregatet som inte orkar dra runt allt ? Eller något helt annat kanske :)

tack!

2005-08-19 15:04
kolla först om främst så du inte har nån skärmsläckare eller energispark funktion igång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-19 15:04
*enerigspar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-19 15:41
Min skärm dog för en del år sen, så visade de sig att modekortet va kaputt, va inget o göra åt saken..:(

Men låter i inte som om du har samma problem..

2005-08-19 17:33
Ingen skärmsläckare och energisparen verkar vara inaktiverad..

2005-08-19 17:36
hur länge har du haft skärmen?

skärmar har inte såå lång livstid.

2005-08-21 02:45
AEAP : Har fått låna den av en arbetskamrat, och eftersom den stog och dammade hemma hos honom har den nog ett par år på nacken..