I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-12 18:23

Mac.?

Ännu en mac tråd.
men nu e d såhär att ja e trött på min jävla skit data som måste formateras en gång i månaden. så har ja hört att mac ska va jävligt stabil o bra.
nu e frågan vad ja ska ha för en, o va rekomenderar ni?

d e meningen att ja ska kunna klippa film på den, så jag vet inte riktigt hur kraftig dator ja behöver.

Btw, den ska va en bärbar.

o hur fungerar d med program till den? kan man använda msn? lr får man ladda hem speciella versioner?

puss

2005-08-12 18:33
iBook eller PowerBook är det som gäller om du ska ha bärbar. Har du pengarna (18k+) så finns det ingen anledning att väljai iBook. PowerBook är snabbare, snyggare och bättre på alla sätt.

MSN är inga problem att använda. Finns flera olika program, samt Microsofts eget Messenger. Alla program du kommer behöva finns till mac kan man säga, det är spelsidan det är sämre på. Till mac finns ju bland annat Final Cut-serien som är grymt bra för videoredigering. Sen finns ju naturligtvis adobes och macromedias program om man vill syssla med sånt.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2005-08-12 18:56
Jag har en PowerBook 1,67 ghz 17" med 1,5 gb RAM ochh det är den bästa jävla dator jag ägt. Har kört en hel del PC tidigare men kommer aldrig göra det igen. Vill man spela kan man tjacka xbox.
- the mind is willing but the flesh is weak -

2005-08-12 19:25
najs najs. har kollat lite på powerbook, så d blir nog en sån.
har klippt mkt i premier, så d e ju najs om d finns till mac också.

CONGO , va gav du för den?

2005-08-12 22:15
ca 30 lax med airport
- the mind is willing but the flesh is weak -

2005-08-13 02:04
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-13 16:23
Premiere har slutat göras för Macen eftersom de ansåg att Apples egna Final cut sopade mattan med det. Så ligger det till.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb