I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Formatera iPod till Mac lr PC?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-07-28 18:11

Formatera iPod till Mac lr PC?

jag har en iPod 20gb jag köpte för några veckor sedan och en stor anledning till detta var att jag, förutom att kunna lyssna på massa musik jämt o ständigt och det faktum att allt Apple gör är coolt, även ville ha lite hjälp i mitt musikaliska skapande.
Situationen är denna: när jag är hemma använder jag min brors PC o får en himla massa låtar över MSN som jag vill ha på min iPod. Nu är det så att min mamma tog med min iPod till jobbet och la in all musik jag har på hennes G5:a på den, så när jag försökte ansluta den till pc:n sen stod det att jag var tvungen att formatera. hell no! Då måste jag alltså bränna ut alla mp3or från macen o sätta i pc:n för att det ska gå smidigt, om jag nu formaterar min iPod till PC, vilket vore smidigast.
men, detta är kruxet, när jag väl formaterat min iPod till PC kan jag ju inte ta låtar från Mac och en kompis o producent använder självfallet mac till att göra musik så när jag vill ha mina beats o låtar måste jag alltså formatera om iPoden igen?!
Hur ska man göra? finns det inget sätt att få iPoden att fungera för både Mac och PC? jag kan inte välja eftersom det är viktigt för mig att den funkar med båda! Vad ska man göra? köpa ett usb-minne?

Science Genius Girl