I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

akut lcd skärms hjälp...(snälla kan nån hjälpa mig

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-06-19 17:36

akut lcd skärms hjälp...(snälla kan nån hjälpa mig

Så här är det...jag köpte en lcd skärm idag av en polare...en LG Flatron L1710B....jag fick inte med några sladdar eller så, men sen gick jag och köpte en vga sladd och pluggade in, men det är nåt knas ändå...

Dom första tio sekunder slås den pås och det står typ allt det där det brukar göra, processor, m.m. Sen ser man att den börjar ladda windows, och precis när den laddat klart windows dör den...det kommer typ upp ett fel meddelande där det står vsub nånting....jag fattar noll, kommer inte ihåg fel meddelandet riktigt tyvärr.

Vad jag har tänkt på att det kan vara är om man ska koppla in en usb / firewire sladd mellan datorn och skärmen? ska man kanske det? för det finns usb/firewire uttag på skärmen, och det har jag aldrig sett innan....

så är det så att jag måste skaffa en usb eller firewire sladd imellan skärmen och datorn också? vilken av dom i så fall?

tacksam för svar...