I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn startar ej, vill ej bli av med allt på hd:n

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-06-11 18:09

Datorn startar ej, vill ej bli av med allt på hd:n

Japp, nu är det som så att min hp dator, med xp installerat på, plötsligt slutade fungera. När jag först testade att starta upp datorn så fick jag alltid i början alla dom här alternativen så som starta datorn i felsäkert läge, starta med dom senast fungerande konigurationerna, stara windows normalt.

Då när man försökte starta windows normalt så kom jag aldrig fram till fönstret där man kan välja vilket konto man vill logga in med. Utan det var bara helt svart förutom att man kunde se mus-ikonen. Helt fucked up..

Felsäkert läge funkade inte och att starta med den senaste fungerande konfigurationen funkade inte heller. Då försökte jag med att trycka F10 medans datorn startas, så jag kom in på nått som hette "system recovery". Där kunde man tydligen försöka återställa datorn men det vägrade fungera utan la av på 12%.

Sen när jag försökte starta datorn igen fick jag inte ens upp alternativen om felsäkert läge, starta windows normalt, osv. Nu får jag istället bara upp ett meddelande där det står: "Det gick inte att starta windows pga ett fel i programvaran. Rapportera felet som: inläsnings program behöver DLL för kernel. Kontakta din supportperson och rapportera felet."

Ringde support och fick inte fram någonting vettigt där.. Han sa bara att jag skulle försöka med systemåterhämtning och om jag ville ha kvar mina filer så var jag tvungen att sätta in hd:n i någon annan dator och kopiera filerna. Han visste inte heller om det gick att lämna in datorn hos något företag och få hårddisken kopierad eller så.

Så, vad tror ni har hänt med min dator och går det att spara filerna från hårddisken på något sätt? Vore ytterst tacksam för svar. Tack på förhand..

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö