I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

startsidan å annat e knasigt!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-05-10 11:21

startsidan å annat e knasigt!

hej!

jag har (faktiskt) sökt i forumet och har testat saker som folk redan skrivit, som rensat lite i regedit, msconfig, kört adaware, cwsshreder (eller vad den nu hette), hijackthis och spybot s&d.
jag har även testat symantecs online scan å den hittade Adware.CWSIEFeats. jag följde instruktionerna om hur man tar bort skitet men sakerna man skulle ta bort i regedit fanns inte ens där :\
jag försökte testa pandas online scan men när jag kom till sidan och skulle söka igenom datorn uppdaterades hemsidan till quicknav... sakerna går att ta bort med cwsshreder men precis efter att jag stängt av programmet kommer skiten tillbaka.

filen som e infekterad med Adware.CWSIEFeats är något som ligger i mappen LogFiles, alltså d e en so-fil som e infekterad. törs jag ta bort den? (jag har två, den andra kanske e en extra?.. e inte så jättehaj på datorer)
problemen:

- startsidan är about:blank men uppdateras sen till nån billig sökmotor (quicknavigat.com eller nåt).
- jag får massa pop ups HELA tiden som t.ex att jag har spywares och att man kan ladda ner "nya" proram för att få bort det (alltså bullshit-sidor)
- jag får en liten gul triangel med "!" i aktivitetsfältet längst ner till höger som säger att jag e infekterad och kan ladda ner "nya" program för att fixa det
- vissa hemsidor går inte att gå in på.. de sidor som går att gå in på brukar ibland uppdateras om till quicknav.



sssssåååååå.. d e nog allt.. finns det nån snäll gubbe eller gumma som kan hjälpa en vilse liten flicka?! jag håller på bli helt galen här.. jag orkar inte formatera om datorn.....

too shy to shine
http://estailo.blogg.se