I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan jag ta bort den här mappen?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-04-29 21:50

Kan jag ta bort den här mappen?

Jag har alltid undrat vad det är som tar sån plats på min hårddisk, och idag hittade jag det. Norton Antivirus hade hittat nåt reklamprogram som kunde vara en risk, men den kunde inte ta bort det, så jag tänkte ta bort det själv. När jag ska göra det upptäcker jag att mappen där det ligger är på 20 gb. Mappen heter C:\Documents and Settings\mitt användarnamn\Lokala inställningar\Temp. Jag antar och det ser ut att vara allting som jag laddat ner från internet (inte p2p) nånsin.

Nu undrar jag om jag kan ta bort allt i mappen eller kommer det fucka upp min dator?

2005-04-29 21:51
En till fråga, varför kopieras allt dit?

2005-04-29 23:30
eftersom att mappen heter temp så är det en temporär mapp, vilket betyder att du kan ta bort innehållet, det ligger en massa html och likn. i mappen, det tas bort automatiskt när du startar om datorn, du kan ta det lugnt...

alla filer som datorn måste ju laddas ner någonstans innan de går att använda

2005-04-29 23:56
Ok tack så mycket, tyckte bara att det var sjukt konstigt att den var på 20 gig, en tmp fil var på 11.6 gig
Graffare

2005-04-30 00:06
Allt som Installeras, och endel som tankas ner från internet sparas där, men tas däremot inte bort, så alla som inte visste det, kan jag ju rekommendera tt radera innehållet, men inte mappen. :)

Ps. Ha inte några program öppna när du gör det, då kan de bli knas med dem.