I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Daemontools (hjälp)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-03-25 19:58

Daemontools (hjälp)

ok Jga har mountat två skivor av ett program i Daemontools men när jag försöker öppna skivorna så kommer jag bara in bland alla filer som ligger på skivorna... Där finns inga setup filer eller något i den stilen vad gör jag? Hur får jag programmet att installera sig? Jag är inte så 1337 på den här skiten så om ni har några tips så förklara som om jag vore ett litet barn..
Tack på förhand

hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där

2005-03-25 20:09
windows hjälpcenter? vad fan ska jag där att göra?

2005-03-25 20:12
ok tackar

2005-03-25 20:21
nej hajjar fortfarnade inte hur fan jag ska få skiten att funka och den där F1 funktionen hajjar jag heller inte.. jag får inte fram nån hjälp. Däremot provade jag deras manual men där fanns inte svaret. någon anna som har förslag?

2005-03-25 20:30
det är ett språkinlärningsprogram som heter rosetta stone... När jag kommer in så ligger där en massa mappar och tre stycken .TRS filer som heter CATMAC CDID och CREDITS går man in i mapparna så ligger där en till mapp med ljud och Pictimage filer där ligger också en textfil med upphovsrättighetsinfo osv och sen ligger där två .CXT filer...
Har ingen aning om vad dessa två filformat är (.CXT och .TRS ) och vad dem gör eller vad jag ska öppna dem om om jag nu ska öppna dem...

2005-03-25 20:38
Bin filerna och cue filerna ligger ju på en annan plats i min datorn och det är ju dem jag har mountat för att skapa en image av cdn... jag funderar på om det kan vara att jag har fått en mac eller linux version av programmet och det är därför det inte funkar?

2005-03-25 20:46
ok .cxt ska tydligen vara en Macromedia Director Protected Cast File och .trs en EROSION 3D Temporal Event File eller Micrografx Executable File fick upp två svar på den på filext.com
Micrografx borde väl vara ett tecken på att det är ett microsoft program?

2005-03-25 21:01
finns det ingen setupfil eller autorun är det ju lite svårt att mounta eller installera.
Walking the street of dreams

2005-03-25 21:03
nej mounta går men det finns ingen setup eller autorun så det är väl bara att försöka hitta en annan version av skiten...

2005-03-26 17:17
ok om någon är intresserad så var det en application som fattades nu funkar det så ni kan ta bort tråden om ni vill...