I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-19 13:33

Min dataskärm

Köpte en splitterny dator för ca fyra månader sedan, kanske fem. Vilket fall så är den relativt ny. Men nu ända sedan igår så har själv skärmen börjat skifta färg vilket är extremt irriterande..

Har haft datorn avstängd under hela natten osv för att se om det skulle försvinna, men nej!

Nu undrar jag om någon vet varför den gör som den gör och vad man möjligtvis kan göra för att få den att få tillbaka sitt vanliga beteende :)

Tack på förhand!!

REC #26
Team EA-Racing

2005-03-19 13:52
ja vet nog samma sak hände me min tv.
kolla så du inte har tex:
högtalare
kanske tv:n
nån magnet
breve eller på skärmen.

alla dom här sakerna har magneter i sig som ändrar på färgen och ljuset i skärmen... peace
Ta inte livet så allvarligt du kommer ändå inte ur det levande.<br><br>X

2005-03-19 13:56
Aha... thanks!!

Jag har ju högtalarna till datorn precis brevid.. men borde inte detta problemet ha uppstått för länge sedan då?

Well well.. tack för hjälpen!!
REC #26<br>Team EA-Racing

2005-03-19 14:07
tror inte det har med inställningarna att göra... alltså jag har inte ändrat dom sedan jag kopplade in datorn. Saken är den att igår när jag satte mig vid datorn märkte jag att ljuset på skärmen ibland skiftar till en grönare nyans och ibland blåare..
Just nu är den som vanligt men om 10 sek så kommer den förmodligen börja ändra färg igen...

Skumt I tell ya

2005-03-22 01:05
det här är ett vanligt problem på äldre CRT monitorer, oftast är röret skadat eller defekt när sådana här fel uppstår.
Det kan även (har jag märkt) bero på värme om man tex. har råkat putta ner ett papper där bak på skärmen som täcker strömmningshålen i höljet.
Troligast är dock att du har en dålig skärm =)
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2005-03-22 11:36
Hothblack P15: DAAAAAA! Jag sade inte att det gällde just den här skärmen, kan du inte säga nått vettigt så håll käft!
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2005-03-22 20:03
Hothblack P15: e inte du lite dum om du tror att han menar den monitorn, när det står att det är en ny dator, men PunKK skriver om "äldre"?
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2005-03-22 20:13
Tack för all hjälp!!

Skärmen är nu bättre och jag tror det hade att göra med en kabel som cupid skrev! Tack!!

2005-03-22 23:18
jag hade tippat på högtalarna alldeles för mkt magnetism och då blir skärmen cp... ;)
-- Mellanslagsanvändare --