I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-03-18 15:55

Telefonnoija ~

Ja just det, det är sanslöst!

Alla känner säkert till hur radiovågorna får magnetiska högtalare och dyl. att "skramla" då signaler går till/från mobiltelefon (t.ex. om ngn ringer) om telefonen ligger tillräckligt nära.

Många är dessutom säkert varse om möjligheten att spåra telefoner (positionering*). Felia har ju t.o.m. lagt ut en tjänst för oss vanliga människor; "Personfinder" eller vad dom nu kallar det.

Polismyndigheten har inte rätt att spåra telefoner annat än om det rör sig om ganska grova brott, men några där ute vet / har teorier om hur polisen använder metoden "off the record" bara för att få upplysingar om människors position för att kunna använda det som hjälpmedel - "off the record" såklart. Då de brott som dom tror sig / vill sniffa doften av är bevis i sig bara de blir konfronterade PANG BOM!


Nu till saken. Det senaste halvåret har jag börjat vara med om underligheter. Det är oftast kring 00-04 under natten. Jag ligger och väntar på att John Blunt ska komma och hämta mig då plötsligt väckarklockans högtalare börjar "skramla" sådär. Tar upp telefonen för att vara beredd att snabbt svara. Inget händer. Ljudet bara avtar.

Jag blir lika irriterad varje gång. Brukar leda till att jag kliver upp och börjar gå "tankecirklar" á la Joakim von Anka i lägenheten. Är inte alls tillfreds med att ngn ska sitta och roa sig med att pejla av mig. Snacka om intigritetskränkande liksom.

Hursomhelst, jag söker ngn som är tillräckligt insatt i mobilnätverk för att kunna verifiera att det förmodligen rör sig om en tracking eller - helst - lägga fram en annan tänkbar (naturlig orsak) anledning till detta. Vem vet liksom, jag har börjat schiza förr* ;)
Vill bara komma ifrån den här j-vla ångesten!



Kind Regards,
G.