I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med bränning av DVD.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-03-13 11:06

Problem med bränning av DVD.

Nu är det såhär att jag letat i forumet men utan att förstå llr hitta något som jag tror är samma problem som jag har.

För det första, så ska jag bränna en img fil till dvd så att min kära bror kan se den här (plus hans tusen andra) jäkla filmen som tar upp en miljard med plats på min dator.
Filmen är alltså som en IMG fil, och har jag förstått det rätt om jag ska välja i Nero

Brännare -- Bränn Image -- Bränn
Är det verkligen så enkelt?

Då kommer vi till andra problemet...

Den började bränna, och la la la la fastnade på 5 procent.
Jag tänkte jomenvisst och lät datorn stå på under natten, men näe. 5 % och det står att den är klar men den blir juh liksom inte klar. Det går inte att trycka på avsluta, eller stäng eller något. Den matar inte ut skivan, och den är juh inte på 100% på skalan, bara på statusen och nedräkning av tid...
Vad gör jag för fel?
Såhär var det förra gången jag skulle bränna dvd också, vid 5% så lägger den ner, påstår att den är klar, fast den inte är det.

Var gör jag fel? Vad gör jag fel? Hur ska jag göra?

Förklara som om jag var 5 år gammal tack...för det är på den nivån jag ligger tekniskt sätt...