I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem: Moderkort eller Processorn?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-02-15 14:40

Problem: Moderkort eller Processorn?

Det är så att jag har ganska underbara problem med min dator. Ibland när jag försöker starta den vägrar den helt enkelt att starta. Ibland går den upp och dör innan man ens får se vilket grafikkort man har. Ibland kommer den lite längre och dör under sammanfattningen av datorsystemet, ni vet rutan efter den räknat ramminne och kollat hårddiskarna.

Ibland har jag tur och kommer in i windows, men då suprise-rebootar den sig lite då&då.
Allmänt störigt. Det bara blev så här efter nått år, så jag är tämligen säker på att det inte har med själva konfigurationen av datorn att göra

Själv tror jag att det antingen är moderkort eller processor. Men det vore bra om man kunde pejla in problemet innan man köper nytt. Det är inte nätagget för jag bytte till ett 240 wattare bara för att testa och då hade jag bara cdromen inkopplad.

Några förslag? nån med liknande erfarenheter?

Jag sitter på ett xp1700+ , Soltekmoderkort, Geforce 3 128 grafikkort och 512 ddr minne. En inkopplad hårddisk och en cdbrännare, ingen vanlig cdrom alt DVD.

Tackar vänligast för svar.