I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

virus eller något...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-02-06 21:34

virus eller något...

Min dator har blivit helsjuk på sistonde... startsidan har ändrats till "about:blank" och när jag försöker ändra tillbaka den till min vanliga så får den vanliga ett #-tecken innan sig... När man går in på "about:blank" så kommer man till "The page can not be found" och sedan "Try these instead" och så kommer det en jävla massa länkar till allt från "penis enlargement pills" till "Homeloans". Ibland när man trycker på länkar från olika sidor så kommer också denna konstiga sida upp, eller när man vill öppna ett nytt fönster i explorer...
Ibland när jag är på denna sida så kommer även "windowsvarningen" upp och säger att jag har ett virus som heter "Ssp.mydoom.cih" eller någonting med "Stealth". Det varierar. Det verkar lite konstigt för det brukar ju inte windows varna för... Ett tag gick det heller inte att komma in på startsidan alls. (Vartifrån jag loggar in)
Det verkar ju röra sig om något slags spyware och jag har provat att ta bort det med både Ad-Aware och norton. Ad-Aware hittar en massa spyware men när man har tagit bort dem och kör scannen igen så hittar ad-aware massvis igen. Norton hittade 13 st hot men kunde bara ta bort fem av dem.

Jag har Microsoft Windows xp pro, sp1, Ad-aware SE, och Norton Anti Virus 2005

Så är det någon som vet hur jag ska få bort detta irriterande spyware/virus?

Tack på förhand