I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bittorent bryter internetanslutningen. HJÄLP

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-02-06 20:36

Bittorent bryter internetanslutningen. HJÄLP

Varje gång jag försöker ladda ner något med Bittorent så bryts internet anslutningen till slut av sig själv (jag gör ingenting)
Jag kan ladda ner på ca 68 kb/s och sen helt plötsligt räknar den neråt jättesnabbt, och när den står på 0 funkar inte internet längre.

Jag är ansluten via en switcher, och den andra datorn brukar också disconnecta när min gör det (när jag laddar ner med bittorent)

Det enda som hjälper när detta händer är att springa till andra datarummet, dra ur sladden från switchern och sätta tillbaka den igen.
Jag kan få göra så kanske 10 ggr per timme om inte mera... ja det är jätteskoj :/

Jag försökte få hjälp av min morbror som jobbar med datorer, men han trodde visst jag använde typ nåt program som Kazaa och trodde att någon försökte ta sig in på datorn osv, och sa till mig att ta bort det, och vägrade lyssna när jag ville förklara, baah.
Han sa något om också att Bahnhof bredband (som jag använder mig av) är kanske de som försöker hindar nerladdningen med det programmet??
eh jag vet inte vad han dillar om.

Kan någon hjälpa mig?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.