I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-01-17 19:54

Tv/out kort.

Allt har fungerat bra med min s-videosladd.. men nu köpte jag en med scartkontakt på ena änden, för att få ljudet från tv´n istället för stereon som datorn var kopplad till tidigare..
Men nu så är bilden svart/vit... va?!! Jag har uppdaterat mina drivrutiner till grafikkortet osv.. men det hjälper inte...

Nån som har svaret på vad jag ska göra?

Special Blend
Betong Stylish

2005-01-18 04:19
S-Video (alltså som utsignal inte som kabel) är ingen idé att använda, för mig har det blivit svartvitt på alla apparater och kort jag använt. Skulle det fungera som det tydligen har gjort för en vän ska det ändå bli mkt bättre bild komposit-signaler som jag ändå alltid använder.

2005-10-02 16:57
Kan man köra composit till composit? Asså hane på båda sidorna av sladden? Och en annan fråga, vart ändrar man inställningarna på kortet till composit? Jag har ett ATI Radeon 9800 pro...
cva ?

2005-10-02 17:22
Kan tillägga att jag kör med en compositadapter eftersom mitt grafikkort inte har S-video out, konstigt nog. Min TV har S-video in och jag har kopplat sladden dit, och har provat att koppla den genom scart, men TV:n fortsätter visa svartvit bild.
cva ?