I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorkrasch vid spelande

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-01-09 20:14

Datorkrasch vid spelande

Hallå,
Det är så att jag har ett litet (eller rätt stort för mig i.a.f.) problem. När jag skall spela över nätet samt köra Team Speak samtidigt hänger sig datorn efter någon minut. Skärmen fryser och jag måste boota om. Efter många olika försök till lösningar vänder jag mig nu till Er för att se om Ni har något förslag.
Detta har jag hittills gjort:
* uppdaterat drivrutiner till grafikkort samt nätverkskort
* bytt pci-plats på ljudkort och nätverkskort (har förnärvarande inga IRQ konflikter mellan ljudkort, nätverkskort och grafikkort).

Någon som har en idé om vad som kan vara problemet?

Spec:
Mainboard: Soltek SL-75FRV
CPU: AMD Athlon XP 2100 +
Minne: 2* 256 MB Kingmax DDR
Grafikkort: Powercolor Radeon 9800 Pro med Omega-drivers (ej senaste versionen, men den version som fungerar bäst)
Ljudkort: SB Live!
Problem enligt Sandra Lite Power / AUX Temp 68 grader
Nätagg (okänt märke): 300 W som driver morderkort, cpu, grafikkort, ljudkort, nätverkskort, cd-rw

Funderar på att uppgradera mitt nätagg till >400 W. Är detta nödvändigt?

"Du föddes gråtande medan folk stod omkring Dig och log. Lev så Du kan dö leende medan folk står omkring Dig och gråter"

2005-01-09 22:09
Hittar ingen nyare än den jag har.
"Du föddes gråtande medan folk stod omkring Dig och log. Lev så Du kan dö leende medan folk står omkring Dig och gråter"

2005-01-09 22:13
Har de funkat innan
HTTP://SANANA.BLOGG.SE

2005-01-09 23:01
låter mer som en mjukvarukollision?
all fire burns, little baby, you´ll learn

2005-01-10 08:17
Ja, fungerade när jag hade ett GeForce 4 kort. Det började strula när jag bytte till Radeon. Dock formaterade jag hårddisken när jag bytte hårdvara, så det är inga gamla drivers som ligger o spökar.

Förstår inte riktigt hur det kan vara en mjukvarukollision. Har kompisar som kör liknande set uper och får det att fungera felfritt.

En kompis tror att det kan vara nätverkagget som blivit dåligt och inte klarar av att leverera tillräckligt med effekt. Om det inte är det så är det moderkortet.....

2005-01-10 09:46
Kör SKype istället.. mycket bättre
Rock out with your cock out!

2005-01-10 11:07
two_grand: Team Speak använder jag bara för att kunna prata med dem jag spelar med när jag spelar med dem. För att underlätta vid matcher och liknande... det är därför det är lite av ett problem just nu..

2005-01-10 11:24
aha... tja jag vettefan, enda liknande prob ja haft resulterade i att jag fick ta bort fläkten på grafikkortet och blåsa rent det för det var en halv katt i det.

händer det bara när du kör teamspeak?
Rock out with your cock out!

2005-01-10 12:31
Händer bara när jag kör Team Speak och Day of Defeat samtidigt. Fukar att köra Team Speak och surfa eller lyssna på winamp samtidigt... men kan vara det med fläktarna. ska försöka blåsa rent dem