I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-01-03 03:14

Fel med datorn...

Jo det är såhär att jag ska koppla in min studio i en annan dator.. den datorn är mongolid och hänger sig lite när den känner för det osv.. jag vill ju självklart att den ska fungera helt felfritt då jag inte vill att den ska hänga sig mitt i ett montage, så då undrar jag vad det kan bero på? jag har hört en massa olika vad det kan bero på, det jag hört mest är att det skulle vara nån slags konflikt emellan ram-minnet och grafikkortet.. men för ett tag sen bytte vi grafikkort ett tag med bättre resultat fast det hängde sig fortfarande, men mer sällan... ska försöka skriva en lista på vilka prylar som finns i datorn..

grafikkortet är ett radeon 9600 pro från powercolor, ram-minnet är bara något billigt 512 tror jag, kom med ett uppgraderingskit ifrån komplett.se, processorn är en amd athlon (xp?) 2200+, men det står att den är på 1350 i uppstarten och under den här datorn -> egenskaper..

vet inte vad jag ska göra bara, får väl pröva att byta del för del kanske, nån som kan hjälpa lite, vore snällt..

/// Våning Fyra