I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mp3-hårdvara problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-12-20 23:55

Mp3-hårdvara problem

Jag har nyss skaffat mig en mp3. Den har funkat bra i ungefär en vecka men nu har det blivit problem. Jag skulle lägga in ny musik på den genom att ansluta den till min usb port som vanligt. Jag raderade alla låtar på mp3:n och jag passade på att formatera den genom att högerklicka->Formatera. Allt var bra och jag la in ny musik, men när jag skulle lyssna på musiken så står det NoSong på LCD skärmen som om det inte skulle finnas några mp3 filer på minnet (128mb). Sen efter det vet jag inte riktigt vad som hänt men nu så kan jag inte ens gå in i enheten, om jag försöker gå in på G: (mp3-enhetsbeteckningen) så laddar datorn en minut och sen får jag upp den här Felrutan. jag kan inte heller högerklicka ens längre.
Någon som har lösning?

jag har windows xp home edition och Mp3:n högst upp om det hjälper.

2004-12-20 23:57
obs, har köpt den av kompis så har inget kvitto eller något..

2004-12-21 00:25
reloaded P16
Formatera med FAT32 igen. Se till att det är FAT32 som filsystem. Om det inte fungerar så kan jag kika i manualen som ligger här hemma någonstans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-21 00:50
nilsL P17 jag kan inte formatera den eftersom jag inte ens kan högerklicka på ikonen, eller finns det andra sätt?

raisedfist P21 om jag ska vara ärlig så vet jag inte, antog att det gjorde mer nytta än skada eller nåt =/..

2004-12-21 15:06
reloaded P16
Du kan inte ens klicka på ikonen ?
Kommer du åt den via dos / kommandotolken då?

Det går att formatera även där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-21 15:45
nilsL P17 först var det knas med att komma från dos men nu har jag lyckats, jag skriver Format G: /FS:FAT32 så att filsystemet blir fat32 som du sa. det första problemet jag såg var att fast den är nyformaterad så är 4 mb använda.
jag kan nuföra över mp3 filerna, men när jag ska lyssna på musiken så återstår förra problemet det står NoSong på lcd displayen. när jag då ska radera låtarna via datorn så stannar det upp som förut och jag kan inte göra något med enheten igen tills jag formaterar om den igen :/

2004-12-21 15:46
komma = formatera :P

2004-12-21 16:01
reloaded P16:
Kan du lyckats ta bort mjukvaran som spelar musiken? I sådant fall kan ny finnas på tillverkarens sida.
Dem där 4MB kan vara förinlagd mjukvara, brukar var så med en del spelare...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2004-12-21 16:06
ja det är i dom banorna jag tänker: att jag kanske formaterat bort någon uppspelningsdrivrutin, men det är helt sne jag hittar ingen tillverkare, har kartong manual och allt, nilsL P17 du verkar ju äga en, vet du vem som tillverkar? får nog leta lite noggrannare..
dom 4 mb som använda fanns inte innan när spelare funkade normalt

2004-12-21 16:22
SÅ jag fixa skiten, när jag letade efter tillverkaren i manualen, så hitta jag att när man formaterar så ska man använda formatet FAT och inte FAT32, hehe.. dom 4 mb försvann och allting, men tack för hjälpen ändå =)