I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig hitta ett grafikkort runt tusenlappen!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-12-06 18:42

Hjälp mig hitta ett grafikkort runt tusenlappen!

Ok, this is the deal:
Jag köpte Half-Life 2 idag. Det flyter inte alls på min dator, inte ens på lägsta grafikinställningarna. Vilket jag inte är ett dugg förvånad över, då mina specs i korthet är följande:

- Amd XP2500+ (1.85 Ghz)
- 256 Mb DDRAM
- GeForce 4 Mx440 64 Mb

Processorn antar jag är minsta problemet, och extra ram hade jag tänkt köpa snart också, tänkte då köpa ytterligare 256 Mb.
Kollade upp vad man får betala för ett liknande grafikkort jag har och såg att det var det absolut billigaste kortet på datorbutiken.com; 379 kr :)

Alltså, om jag köper ett kort för ca 1000 kr så bör jag kunna lira hl2, om än med löjligt låga inställningar, men iaf utan att det lagga? Eller är jag tappad? Jag spelar nämligen aldrig spel på datorn nu för tiden men jag älskade hl1 när det kom, så jag måste bara spela tvåan. Skiter egentligen i hur det ser ut, det är ju i vart fall snyggare än föregångaren. Men bara jag kan spela det utan lagg :)

Ge mig nu tips på billiga kort runt tusenlappen! Tack på förhand.