I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-21 15:50

internet problem

nu är det så att jag har plötsligt fått problem med att gå in på vissa sidor, t.ex. eagames. ea.com kommer jag in på, men inte eagames.com.

Jag har ZA brandvägg, så gott som default-settings i IE (har ställt in så att cookies kan användas på sidor som t.ex. komplett.se) och jag har Norton Antivirus.

Jag kör Win XP SP1 och har stängt av den integrerade brandväggen.

skulle vara kul att kunna komma in på eagames.com eftersom jag behöver lite info som står där...

tack på förhand för hjälp!

du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2004-11-21 22:59
okej. har ställt in nu det där med ActiveX.

kan du eller någon annan kolla ifall den här sidan funkar för andra så jag vet ifall servern är nere eller om det är något hos mig som strular..?
www.eagames.com

skulle vara sjysst!

2004-11-21 23:19
Funkar fint

2004-11-21 23:20
chisel:
hmm, okej...
har du nån aning om vad som kan ställa till detta smått irriterande problem för mig då? :/

2004-11-22 00:17
Har du testat stänga av även ZA?

Testat någon annan browser, t ex FireFox?

2004-11-22 01:50
chisel:
hehe, lite korkat av mig att inte testa någon annan browser... känns lite pinsamt nu... :P

jag ska ha mozilla nånstans på datorn har jag för mig, men jag kan ju lika gärna installera FireFox och testa det lite :)

2004-11-22 01:57
chisel:
Opera menade jag... helt slut i huvet idag... :/

GunJah:
den recensionen skulle jag gärna vilja se. låter nästan tvärtom vad alla andra recensenter säger... tycker det låter lite konstigt faktiskt.

2004-11-22 01:59
förresten så skulle jag tanka firefox, men då fanns inte sidan. varken svensk eller engelsk version. jag testade med att stänga av ZA, stänga av IE och starta upp IE igen och försöka ladda ner det igen. det funkade inte. så nu vet jag att det inte är ZA iaf. inte på den sidan iaf. får se ifall nån annan browser kan lösa detta lilla mysteriet.

2004-11-22 02:09
nu kör jag med Opera 7.23 och när jag försöker komma in på eagames.com så kommer det upp en ruta där det står nätverksproblem www.blah blah blah.

några förslag? telia som strular möjligtvis? jag bor i Helsingborg om det skulle vara till hjälp..?

2004-11-23 16:13
ifall någon får/har samma problem så vet jag nu vad det är som har blockat trafiken. det är PeerGuardian som har blockat min trafik till diverse sidor.

nu har jag inte PG igång och nu funkar allt som det ska :)

tack för hjälpen annars, gubbar ;D