I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-10-25 01:19

hjälp

Sitter med en gammal 450 mhz med windows 98.
Har haft vanliga inställningar tills idag.

När jag starta om datorn så har datorn ställt in skärmen på 640x800 och vägrar att byta. även musen har lagt av.

Jag har delat upp så jag har en hårddisk C och en hårddisk D.

har värdefull information på hårddisk D som jag antingen måste kunna bränna ut eller dylikt innan jag formaterar om.

Så nu behöver jag er hjälp med att antingen få musen att starta igen, har testat fel säkertläge och då funkade den, eller att använde tangentbordet så att jag kan bränna ut saker via nero. eller något annat bra tips så att jag kan återställa datorn utan att förlora viktig information. kanske att ta den tillbaka en dag eller så.

so pleeease help me!

2004-10-25 01:37
Men hur kör jag den senaste konfigurationen kaneida?

Jag vet att man kan hoppa tillbaka en dag eller flera via Kör men jag kommer inte ihåg hur.. om nån vet please tell me..

grejen e att om jag bara får min mus att fungera så kan jag bränna ut de viktigaste och sen formatera om. men musen reagerar bara i felsäkert läge...

aaarrggghh.. fan skulle haft en ny dator...

2004-10-25 02:04
Testa med en annan mus?
eller så é det simpelt, kör med tangentbordet, lana o så kopierar du över allt via nätverket.. eller nåt.. :)
När vi endå é inne på win98 min uptime äger.. =)

02:02:55 ‹@Zin_serv› Windows 98 Uptime: 2wks 3days 7hrs 54mins 14secs (Best: 5wks 10hrs 40mins 34secs)
-- Mellanslagsanvändare --

2004-10-25 12:56
så nån som har nåt bra förslag på hur jag ska lösa detta?

2004-10-25 17:30
Simppa P20

haha aight.. ska prova med ny mus idag se om det gör någon skillnad... annars så ser det ut som man får skrapa ihop pengar och köpa en ny dator.... :(

2004-10-26 18:19
det hjälpte inte.. installerade ny mus idag och den ville inte heller fungera. då kollade jag på mus preferenserna och där stod det att en viss fil inte kunde köras som styrde drivrutinerna för musen och att om man stoppa in windowscdn så skulle det fixa sig.. e det den cd man använder om man ominstallerar operativsystem man ska använda sig av då eller`?

2004-10-27 18:20
inte återställningsskivan.. aight gotcha. =)