I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Minneskort förstört?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-10-13 14:46

Minneskort förstört?

Min digitalkamera (Canon A80) har ni visat sig ha en del pixelfel, så jag pinnade till affären och ställde till med oreda kring detta.
I affären så tog han ut minneskortet och körde det i datorn med en kortläsare, precis som jag gör hemma.
Han konstaterade att det faktiskt var pixelfel i kameran, och drog sedan in på lagret med mitt minneskort. Där printade ut en exempelbild till mig, som jag ska ha när jag drar till Canon i Malmö för att klaga. MEN - vad han gjrode med minneskortet vet jag inte.
Jag körde in det i kameran innan jag gick från affären, men "pling" sa det och i displayen lyser "Inget minneskort".
Han testade det åter igen i datorn, och där fungerade det utmärkt. Samma här hemma i min kortläsare. Inga problem alls. Inte heller i min gamla skruttiga digitalkamera är det några problem, men just i min A80 går det inte.
Vad kan ha hänt? Har testat att formatera det både i den äldre kameran, och i Windows.

Hjälp!

Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds