I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Comhem plockade bort inloggningen hos mig idag...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-09-28 11:17

Comhem plockade bort inloggningen hos mig idag...

Några fler som blivit av med den?

Smidigt till tusen. Lär vara förberedelse inför lanseringen av IP-telefonin, även om den inte ska komma hit förrän 2006 som det ser ut nu.

"jag har fin hår. som en waterfall."

2004-09-28 11:28
eller så har du blivit av med ditt internet:)

tihi, nej.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2004-09-28 14:31
Hmm, fick hem ett brev för ca 4 månader sen om att dom tog bort mitt inlogg. :D
Google is your friend

2004-09-29 20:33
Mitt Internet är i allra högsta grad levande :)

JeoG: Brev?
Har faktiskt inte fått något.
Lite skumt faktiskt. Min morsa skulle bli helt chockad om saker helt plötsligt inte var som de brukade.

2004-09-29 20:35
hehe, sånt är jobbigt när typ patiens inte finns kvar i tillbehör spel
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2004-09-29 20:43
Ungefär sånt, ja :)

Bytte från IC Login till LF Connection Keeper hemma hos morsan för några månader sedan, och varje gång jag är där så påpekar hon hur knepigt jag har gjort det för henne :)

Det är ju inte direkt svåra program att lära sig :D

2004-09-29 20:55
det hände mig för 2 veckor sen

2004-09-29 21:46
bbb ;D
all fire burns, little baby, you´ll learn

2004-09-30 15:53
boogey: Japp fick hem ett brev där det stod att dom hade slutat använda inloggning typ.
Google is your friend

2004-09-30 16:58
telia borde följa...eller iaf stöda PPPoE
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2004-09-30 17:12
PPPoE är ju sämre ändå.

Kräver fortfarande inloggning, och försämrar dessutom prestandan, så det ska vi väl vara glada att de inte använder.

Satt med Telenordia förut som använder sig av PPPoE, och där blir ju förfarandet ändå jobbigare, med fristående programvara som ska "ringa" till servern.

2004-10-01 15:44
err?
du kan använda dig av PPPoE via routern istället, slipper du krångliga inloggningar och kan inte förstå varför prestandan skulle ändras pga av inloggningsätt?
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2004-10-01 16:15
"En stor nackdel med PPPoE är att man minskar MTU?:n. I stället för att man får in ett 1500 bytes stort IP-paket i varje ethernet-frame så får man in 1536 minus PPP-headern vilket blir 1494. Det gör då att alla IP-paket måste fragmenteras i routern och man får sämre prestanda och ibland inte alls kan kommunicera alls (när folk satt upp trasiga firewalls som inte släpper igenom ICMP Destination Unreacheable/Fragmentation Needed)."

http://www.susning.nu/PPPoE
// pause

2004-10-01 16:50
åh hudå! bra kunskap! ber om ursäkt boogey!