I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-09-13 12:20

Msn Virus?

Nån som är het på hur man får bort msn virus. Min lök till bror var ju tvungen att trycka på en länk som dök upp i konversations fönstret....nån som har en ide?

"Det finns ingen dålig musik,
bara dåliga låtar."

2004-09-13 12:54
Du vet, när du öppnar en konversation med en person, så kommer det upp en länk som du kan trycka på (som den andra personen inte vet att han skickar)....så trycker man på länken och så skickar man den länken själv omedvetet vid varje konversation man startar....hängde du med?
"Det finns ingen dålig musik, <br> bara dåliga låtar."

2004-09-13 13:02
Och viruset heter? Kan ju vara precis vilket virus som helst...

2004-09-13 14:01
har forskat lite..tror skiten heter "moniker" ligger i system32 mappen, men går inte att ta bort för att källkoden används redan....var inte på Symantec hemsida men hittade inga fixer...hatar sånt här....

2004-09-13 15:21
Du har kört virusscan med uppdaterat virusprogram?

2004-09-13 15:39
Mitt norton 2004 är utslaget :P har ingen installations cd.. tankade ner ett igår men hittade inget...nått tips på gratis program?

2004-09-13 15:45
Sök i forumet på "virusscanners", där har du en lista på sådana.
// pause

2004-09-13 15:50
man tackar...men jag kanske har lyckats nu, gick in i felsäkertläge och tog bort filerna, hoppas bara det inte sitter en massa shit i registret...

2005-05-28 13:50
funkade det att gå in i felsäkert läge? har också fått den skiten.. om det e den då man får ett medelande och så står det - "haha titta det e ju du" och sen en länk...
hmm????

2005-05-28 16:54
om nån blitt av me skiten är jag tacksam för en guide till att slänga filerna.
AND I'M OUT

2005-05-29 14:54
om det är den som kommer upp med texten "titta de e ju du" så heter den ashtree. har också fått den och den fackar upp helt.. webläsarna slutar funka och varje gång man loggar in på msn skickar den till alla. i stort sett - jag kommer inte kunna bli av med den eftersom jag inte kan ladda nåt från internet som tar bort den.. ja vill inte formatera :(
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-05-29 15:08
så här blir du av med den:

1. starta upp datorn i felsäkert läge

2.kör regedit (i felsäkert läge)

3.leta upp filerna som heter msapl32 och mswindrv

4.ta bort filerna

5.starta upp datorn som normalt

innan jag gjorde detta var datorn seg och ändrade massa intällningar av sig själv mm...plus att när man kollade i aktivitetshanteraren så var det ett program som hette ashtree som gick. efter att jag tog bort dessa filer så startar inte programet (ashtree) längre och datorn håller sina inställningar plus går inte påhögvarv hela tiden...däremot så är den fortfarande segare i uppstart vet inte om det har med det att göra så om nån kommer på nått vore jag tacksam

peace
hmm????

2005-05-29 15:16
fick ett sånt, skällde på min brorsas kompis så hon nästan började grina. sen läste ja i tidningen att det skickas av sig själv o bad om ursäkt hehe =)

fick bort det tillslut med hjälp av virusscann o så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.