I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-09-11 20:03

SP2 problem

sen jag installerade SP2 på datorn så har det blivit lite mysko. på en hel del hemsidor så visas inte bilderna och den har börjat ladda en del mer.

jag såg nånstans på internet att det med segheten kunde fixas genom att man installerade om skrivaren, men jag vet inte om detta gällde bara inom nätverk eller om det var så för alla..?

sen det där med bilderna är en skum sak, tycker jag... jag har avaktiverat SP2's fw eftersom jag kör med ett bra konfat ZA istället. finns det något mer som kan blocka portar och liknande funktioner?

du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2004-09-12 01:53
ingen som har ens ett förslag?

2004-09-12 12:53
byt tillbaks till "gamla" windows ...
I, Rowboat

2004-09-12 13:54
General_ Krog:
3.1 och 3.11 är inget alternativ... ;P

vad menar du? menar du att jag ska köra XP original eller XP SP1 eller något annat?

2004-09-12 14:56
nä inte 3.1 , "vanliga" xp typ
I, Rowboat

2004-09-12 15:42
Guerilla

Det där kommer _aldrig_ att klistras eftersom om programmen slutar fungera så är det p.g.a användarens dumhet och inte SP2. Vet man inte vad en patch gör när man installerar den får man faktiskt skylla sig själv. Och problemet är inte precis svårlöst.

Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh

2004-09-12 15:46
PHiLL3

Kika i windows hosts-fil, är det massa massa saker där som pekar mot 127.0.0.1 ?

2004-09-12 16:53
xzon:
jag är inte hemma nu för tillfället så jag kan inte kolla upp det. men vad menar du egentligen? vad har det med mina bild-problem att göra? eller du menar att det har något att göra med prestandan?

General_Krog:
varför skulle jag göra det? det är ju mest buggigt av alla varianter av XP ju... :/
XP med SP1 är hittills det bästa man kan köra, men SP2 verkar också bra förutom problemen med fw'en (som går att åtgärda rätt enkelt).

Guerilla:
ehm, jag har kollat in den tråden men det var ju ett stort missförstånd från inläggets skrivares sida. han förstod ju inte att den inbyggda fw'en blockade en himla massa program, men att om man konfade den rätt så kunde allt funka igen.
enda programmet som har strulat för mig hittills är StyleXP. det klagar på att StyleXP inte kan köra under den build'en, och StyleXP klarar jag mig utan ;)

2004-09-12 17:22
PHiLL3

Såg bara folk som hade problemet med att bilder inte visades på vissa sidor eftersom nåt program ändrat om i hosts-filen så att domänerna som bilderna låg på pekade mot localhost. :)

Låter otroligt att det skulle vara det nu men det är värt en koll iaf :)

2004-09-12 19:24
xzon:
ja, klart att det är värt att kolla upp! tack för tipset! har faktiskt inte läst om det problemet alls, men om jag tänker efter så låter det mycket troligt faktiskt. tackar! :)