I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fått felaktig reparation, experthjälp behövs!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-08-29 19:19

Fått felaktig reparation, experthjälp behövs!

Min dator började krångla i våras, den blev skitvarm, startade om sig hela tiden och funkade inte ens i felsäkert läge. Jag frågade runt här och på andra forum och inget enda ips jag fick hjälpte.

Jag lämnade in den på felsökning, och de hittade brustna kondensatorer på moderkortet och bytte moderkort + minne. Jag fick pröjsa över 2000 men var villig att göra det för att datorn skulle funka som förut.

När jag fick tillbaks den funkade den i några veckor, men sen blev det likadant som innan reparationen! Datorn startade om sig utan förvarning när jag gör något tungt som spelar spel eller film, så jag lämnade in den igen på samma ställe. Där hade dem den nu inne på ny felsökning i nästan två veckor utan att hitta nåt fel. "Vi har kört alla tester och datorn funkar perfekt, det är inget fel på din dator".

Och så fort jag fick hem den i fredags och startar Championship Manager så visst fan startar den om sig nästan direkt. Nu börjar jag fan bli trött på det här... vad ska jag göra? Jag tänker inte lämna in den på samma ställe igen, men jag har inte råd att skicka runt den på en massa andra felsökningar på andra ställen.

Datorn är en amd xp 1800+, 256 md ram, gfx5600u.

You love New York / But New York don't love you