I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fel vid uppstart | ljudproblem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-08-09 20:24

Fel vid uppstart | ljudproblem

Hej!

Jag har en compaq presario 8000 med Win Xp Home editon som os. Jag har bara en användare på datorn så det loggas in automatiskt. Problemet är att efter den har loggat in så kommer skrivbordet fram, men "windows-starta-upp-ljudet" kommer inte. Så jag får helt enkelt sitta och vänta i kanske 2 minuter innan det verkligen kommer igång, alltså att melodislingan spelas upp.

Det verkar nästan som datorn startas upp for fort så att det inte hänger med, eller nåt?
Jag kan få igång t.ex winap på skrivbordet men musiken kommer inte igång förens windows ljdet har spelats.


---------------------------------------- -----------------------------------

Istället för att skapa ännu en tråd väljer jag att skriva det här:

Ja samma dator som ovan ^^ Om datorn får jobba mycket. Som när jag redigerar film så går fläkten upp i varv, so far so good. Men när sedan fläkten "stängs" av så försvinner även ljudet.
Efter lite skrik och allmänt irreterade miner från min sida börjar det knastra och gnälla från högtalarna.
Efter ca 4 minuter så kommer ljudet tillbaka. Jag har SB Audigy som ljud kort(?)

spliff macht frei