I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-08-01 15:56

Bitorrent problem

när ja ska ladda hem något så går det alltid grymt segt, runt 10-15kb/s. jag sitter bakom en router men vet inte om det e problemet. isf hur fixar ja det?? plz

-------Eller!?-------

2004-08-02 04:17
Det är tyvärr felet med Torrent.

Det går segare än norsk sirap!

det tar lång tid innan man får upp en acceptabel speed...om man ens får upp nån...sorry....thats the way it is...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2004-08-02 13:17
ehhh nej

2004-08-02 13:18
Flush>> Farten på BT är beroende av två saker. Dels hur många seeds och peers som finns tillgängliga, ju fler desto bättre, men det är även viktigt att se till så att du också kan uploada.

Sitter du bakom en router måste du göra en port-forward för att du skall kunna uploada.

Hur du konfigurerar din router beror helt på modell och vilken BT-klient du använder. Återkom med den infon så kommer du att få hjälp.
// pause

2004-08-02 14:28
jag använder bitornado

min router heter Compaq iPAQ Connection point CP-2W

å jag vill fan fixa det här nu!
-------Eller!?-------

2004-08-02 14:36
Eller så aktiverar man Universal PnP på routern (om den stöder det) och använder en kompatibel klient (Azureus eller BitComet t.ex.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-02 15:27
RadiophonicOddity
Giv Bitorrent a break!
Det är den bästa lösningen för de som inte har särskild snabba internetuppkopplingar.
En torrent snurrar (nästan) alltid på.
Om man sitter med 0.5 på dc så kan man fan inte ha på det under natten, eftersom man vet aldrig när användaren man tankar från sticker... man kommer ner på morgonen och tror att man fått hem en hel film, så har man bara fått hem 160 mb för att användaren man tankade ifrån gick offline 15 min efter att man själv gått och lagt sig.
Då får man leta untav bara helvete för att hitta rätt fil av en annan användare och resuma. (om man inte valt att ta från fler användare ifall en skulle sticka)

Men tyvärr funkar inte torrents så bra för mig som har 8 mbit nerströms och 0.8 uppströms, eftersom hastigheten ner påverkas av hur fort man kan ta ladda upp. Det är ena nackdelen, som ändå blir till en fördel. för att människor är så dåliga på att idla/seeda när dom fått hem filen.
Men har man 0.5 så är blir det fan inte bättre, man får ut max av sin internetanslutning.
mm...aah, I can see your Schmutzblättchen.

2004-08-02 15:27
*give
mm...aah, I can see your Schmutzblättchen.

2004-08-02 18:01
hey! jag använder själv torrent!

tycker fortfarande att det är grymt segt.
Visst man får hem filen,....nån gång.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2004-08-03 14:32
Jag e hellre 100% på att få hem filen, sakta!
Än 40% på att få hem filen fort.
Suck me beautiful :D

2004-08-04 01:11
jo det e sant men man blir ju lite sur när det står 345 timmar kvar
-------Eller!?-------

2004-08-04 01:29
Rekord

1.25 gb

440:25:01
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse

2004-08-04 12:21
Jag har inte fixat nåt med min router och hommit upp i 60 nedåt ändå.

Iaf har jag rekordet i söligaste här och du i snabbaste tror jag
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse

2004-08-04 12:22
60 e typ max med mitt 0,5

2004-08-06 01:16
zelsone>> Ser du att uploaden fungerar så behöver du inte göra någonting mer i din router. Drar du ner "populära" (många seeds och peers) torrents bör du få upp hastigheten avsevärt.
// pause

2004-08-06 04:30
själv använder jag programmet Azureus...och just nu tankar jag ner en naruto avsnitt på 160kb/s med min 2mbits lina =)

själv älskar jag bittorrent...kan hända att det är segt att starta men så fort den har startat så är det bara ha datorn på över natten. o nästa dag är den klar. hos mig allafall