I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skandiabanken.se i Mozilla Firefox = problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-07-03 19:50

Skandiabanken.se i Mozilla Firefox = problem

Hejhej.. jag har använt mig av IE tills jag för ett halvår sedan eller så bytte till Mozilla Firefox.. jag fortsatte dock att köra min internetbank, skandiabanken i IE då jag hade mitt certifikat där.. nu när det gick ut bestämde jag mig för att börja köra internetbanken i FF istället så jag laddade ner det nya certifikatet till FF.. men det verkar inte fungera särskilt bra alls.. här är iaf den mailkontakt jag har haft med supporten, som vanligt läser man nerifrån och upp

Hej igen Johan,

det är roligt att höra att du uppskattar våra öppettider!

Jag måste tyvärr meddela att vi tyvärr inte har någon teknisk support när det gäller Mozilla. Jag kan dock rekommendera dig att ändra dina cacheinställningar så att sidan uppdateras varje gång så att den inte laddar från minnet.

Hoppas att det fungerar!
_______________________________________
Vänliga hälsningar
Frida XXX
Kundtjänst


---------------------------------------- ----------------------------------------
Från: Johan XXX
Skickat: den 3 juli 2004 18:20
Till: Webmaster
Ämne: Re: MEDDELANDE TILL WEBMASTER


Hejhej Frida!
Förvånande att ni har support en lördag! Inte vad man är van vid direkt men absolut uppskattat!

Jo, jag började ju ana oråd när jag läste "..om du först måste uppgradera din browser, dvs din version av Netscape eller Internet Explorer " men när jag "testar min dator" så får jag svaren nedan.

browser: Mozilla
version: 1.7
plattform: Windows XP
cookies: Ja


Allting ser bra ut, och du kan använda Internetbanken.

Problemet verkar ju vara, som jag ser det, att skandiabanken.se inte ser att jag har installerat ett certifikat, vilket jag har. Det kan jag själv se när jag kollar mina inställningar. Du säger att det kan bero på diverse inställningar, vilka skulle det vara? Hur ska jag ändra dom för att det ska fungera? Eller kan det bero på min brandvägg? Kan jag konfigurera om den på något vis som skulle göra det mera troligt att det skulle fungera? För det verkar ju inte vara ett hopplöst projekt då det uppenbarligen fungerar för vissa Firefoxanvändare.

Hälsningar
Johan XXX


----- Original Message -----
From: [email protected]
To: [email protected]
Sent: Saturday, July 03, 2004 2:34 PM
Subject: VB: MEDDELANDE TILL WEBMASTER


Hej Johan,

tack för ditt meddelande!

Vi kan inte garantera att du har tillgång till Internetbanken med Mozilla eftersom vi egentligen inte stödjer detta program. Dock kommer ändå vissa användare in och det kan bero på diverse inställningar man har i Mozilla om hur programmet ska identifiera sig.



Det svar du får vid testa din dator är korrekt eftersom vi inte stödjer Mozilla men om man har speciella inställningar så kan man Logga in på Internetbanken i alla fall. Prova så vet du med säkerhet om det fungerar för dig eller inte.

_______________________________________
Vänliga hälsningar
Frida XXX
Kundtjänst

fortsättning följer i nästa inlägg..

vadå? jag dyster?