I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med internet efter ett popup fönster.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-06-28 18:12

Problem med internet efter ett popup fönster.

Jag var inne på google och sökte runt lite efter bilder ifrån paris, och efter att jag tryckt på en länk så kom det upp en massa konstiga popup fönster som innehöll porr och dylikt.

Jag tryckte ner fönstren så gott det gick men dom vart bara fler och fler så jag tryckte av datorn bara och startade om.

Men nu har det blivit helt fel på Explorer, så fort jag går in på explorer så kommer det en startsida med massa porrlänkar, och när jag går in och ändrar startsida till min vanliga så funkar det första gången, men om jag öpnnar explorer igen kommer samma startsida igen.

Addressen för den startsidan är: C:\WINDOWS\SYSTEM32\hp.ut i

Jag är inget snille på datorer men det lär väll vara nån form av spyware eller dylikt.

Jag körde en scan med ad aware och rensade det som kom upp, men problemet kvarstår.

Vad ska jag göra, finns det nått program som kan hjälpa mig eller måste jag formatera om?

Tack på förhand.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.