I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur lätt är det att....

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-06-22 13:24

hur lätt är det att....

...virus, hacker, trojaner och ja allt möjligt att ta sig in på datorn? jag har en brandvägg och är faktiskt glad över det för jag har aldrig fått virus förutom nu för ett tag sen, det är en trojan som är på filen msidle.exe (vad är det för fil?). jag laddar ner saker typ hela tiden från dc, men än så länge har jag inte fått något därifrån. eller den där trojanen kan ju kommit därifrån!

men jag är mest orolig över hur lätt hackers kan komma in i min dator? har blivit hackad för länge sen, men det va bara en polare som skämta lite typ, men jag kom o tänka på det nu hur lätt det var för han att komma in på min dator! så jag blir lite orolig nu, hjälper brandvägg mot hackers? jag har även installerat norton internet security professional för att känna mig lite säkrare. min polare har det oxå och det är skit ofta nån försöker hacka sig in på hans dator men det där programmet stoppar det hela tiden och visar vart hans/hons dator är någonstans och ip nummer :)

så skulle vara skit sjysst ifall ni förklara lite om allt det där :P

tack på förhand/

Forumsignatur: