I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

VIRUS! (hjälp tack)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-06-21 17:17

VIRUS! (hjälp tack)

Har tydligen fått in ett virus på farsans dator, och vad jag läst i sasser topicen och den infon jag har så antar jag att dte inte är det viruset!

Det här viruset har i alla fall fuckat upp datorn ordentligt, den startar upp men när den ska ladda skrivbordet så hänger den sig. Säger att filen msg rs?? 32 har utfört en förbjuden åtgärd och måste avslutas. Detta gör datorn sedan blir det, det underbara bluescreen skiten igen som man trycker på ok för att slippa starta om och då blir monitorn bara svart.

Brorsan som satt vid datorn när det här hände sa att den bara frös helt plötsligt.

Kan tillägga att jag har:
Modem uppkoppling
win 98 (installerat)
Anvir virus program (som inte sagt ett knyst).

Det går alltså inte att göra ett jota på den....kan inte starta virusprogrammet, updatera systemfiler, köra en räddnings cd eller något.

kanske skulle tillägga att formatera den inte är någon bra ide då farsan har en djävla massa jobb på datorn som måste sparas (aka brännas på cd), det är flera års arbeten som aldrig blivit brännda (aka säkerhetskopierade).

HJÄLP!!!!