I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med skrivbordsunderlägg samt startsida

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-06-16 16:38

Problem med skrivbordsunderlägg samt startsida

Ja, såhär ligger det till:
Fick ner nåt skit på datan som la sig som skrivbordsunderlägg med massa varningar om att min data är känslig och blabla.
Letade upp adressen och tog bort den från min data och nu är bakgrunden bara vit, inte vanliga bakgrunden, och när jag högerklickar och trycker på egenskaper får jag fram samma adress som tidigare men den finns nu inte på datan.
Fick fram att det hette byteverify och backweb och båda mappar eller liknande är borttaget fast min bakgrund vill fortfarande inte visas:(
Datan gick väldigt långsamt pga en process som hette mstask2.exe som jag har tagit bort genom autostart, tog bort allt därifrån förutom virusprogrammet, så nu går datan inte alls lika långsamt. Det enda sätt jag kan få fram min bakgrund är genom att ta bort explorer.exe från aktivitetshanteraren men då försvinner allt, förutom min bakgrund, alltså startmenyn, genvägar allt går bort.
Startsidan blir http://213.159.117.132/index.php och kommer såklart tillbaks efter att jag bytt startsida och den lägger sig som standard.
har kört norton antivirus, ad-aware och spybot, alla uppdaterade, i felsäkert läge med systemåterställningen inaktiverad och dom har hittat lite grejer som är borttagna men problemet med bakgrunden och startsidan.
och nu medans jag skriver detta får jag upp en ruta där det står att jag ska välja modem, exet funkar inte så jag stänger av den med aktivitetshanteraren...
har ingen idé vad jag ska göra härnäst och tror/hoppas att jag fått ner allt här så snälla hjälp mig.
Inte superbrådskande men what the fuck jag är internetaholic:/

Thats so 97
Le Life Quiet
---Input Moustache Here---