I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sätta ihop bilder? Samma person på flera ställen?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-06-12 20:51

Sätta ihop bilder? Samma person på flera ställen?

Jag har sett bilder där man ser samma persom men på flera olika ställen, är det någon som vet och kan förklara hur man gör såna bilder? Eller som vet vad det kallas eller kan länka till någon tutorial? Och vilket program behöver man, funkar Photoshop?

Tack på förhand! =)

2004-06-12 21:48
Är inte speciellt bra på den här typen av grejjer i photoshop. Men ett alternativ borde ju vara att ställa upp kameran med stativ, ta några bilder där du befinner dig på olika positioner, och till sista sätta ihop bilderna med varandra.

2004-06-12 22:44
Mheg P21

Öronen ska väl sitta i jämnhöjd med ögonen? Rätt bra inklippt med ansiktet sitter helt fel :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-12 22:45
Fast det kanske är meningen, ursäkta isåfall ;P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-13 00:00
Okej men lite mer exakt går man till väga i PS för att få ihop bilderna?

2004-06-13 00:21
Okej jag ska kolla upp det :)

2004-06-13 02:02
Tror inte att det var Mheg -typen av bild som Chiwu ville veta om.

Såhär kan man göra:
Om du har ett rum med en soffa och en stol. Ta en bild från exakt samma ställe (kamerastativ rekommenderas).
En bild när du sitter i stolen, och en bild när du chillar i soffan.
Du tar sedan in båda bilderna i photoshop - i samma arbetsyta!
Nu ligger t.ex. soffbilden över stolsbilden. Då ska du radera allt i soffbilden, förutom dig själv. Stolsbilden kommer nu poppa fram, och har du bra och konstant ljus, så kommer resultatet bli mycket bra även med en lite sämre kamera.

Nu hajjar du principen, kör med fler objekt och därmed fler bilder att "radera-allt-utom-sig-själv" på.

Lycka till!
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-06-13 13:50
U-Nas

Ja det va sådär jag menade, tack så mkt! Ska börja leka nu på en gång! =)

2004-06-13 14:26
Det var så jag menade oxå, även om jonas förklarade det bättre =)

2004-06-13 14:29
Eftersom jag inte är så haj på PS så undrar jag om det finns några bra tutorials på det här, gärna med bilder och så? Eller andra bra tutorials som man borde lära sig?

2004-06-13 15:04
jvann:

du är riktigt lik dina bröder ska du veta ;P
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2004-06-13 15:42
Ja de va precis så jag menade :) Men eftersom jag inte kan nåt om PS så skulle jag behöva lite mer ingående om hur man gör sånna saker..

2004-06-13 18:29
Chiwu
Räckte inte min tutorial dig?

Altså, öppna båda bilderna i PS. Dra den ena över till den andra med hjälp av verktyget som heter Flytta . Bara drag-n-drop som gäller (dra och släppa)..

Sedan har du en ruta längst ner till höger (om du inte flyttat runt dem) i PS, där alla lager syns.
Där ska båda bilderna finnas. De har döpt sig till Lager 1, Lager 2. Möjligtvis finns det ett lager som heter Bakgrund, men bry dig inte om det alls. Låt det vara längst ner i listan bara.

Nu är det dags att leka runt, markera med verktygen Lasso eller Rektangulär markeringsram och radera det valda området med delete på tangentbordet. Du kommer snabbt hajja hur du ska gå till väga för att få bra resultat.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-06-13 19:48
Nu har jag kollar runt lite på nätet och läst lite nybörjar tutorials om PS så nu ska det nog gå bättre, om de blir nån bild så kanske jag langar upp den sen! tack för all hjälp :)

2004-06-13 20:36
jag tror du har fem illrar