I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag har hackat datorer säger telia :S

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-06-09 14:27

Jag har hackat datorer säger telia :S

fick ett medelande från telia idag där det stog att jag hade varit inne på andras datorer, även fast jag inte vet hur man gör för att ta sig in i andras datorer. vet iofs om netbus och sådant fast det har jag inte använt på på typ 5 år.ska ringa och prata med dom imorgon.. så här stog det i telia soneras medelande..

Umgänges regler på internet.

Vi har fått en eller flera anmälningar från användare på internet som har råkat ut för intrångsförsök, vilket inte följer netiketten (etikettreglerna på internet). Spårningarna visar att det är internet kontot "XXXXXXX" som har använts vid händelsen, som inträffade den 30maj 2004 klockan 11:26.

Vi ber dig ta del av de riktlinjer som gäller för tillåtet bruk av Telias internet tjänster (AUP) samt det dokument som tar upp umgängesregler på internet, den sk. netiketten, på www.telia.se/sakerhet. Vår förhoppning är att vi inte stöter på ditt konto i våra utredningar igen.

Om detta internetkonto fortsätter att förekomma i våra utredningar kommer avtalet att upphöra och vi kommer stänga av abonemanget.

Kontakta oss gärana om du har frågor.
ärendenummer 813941.

med vänlig hälsning

abuse gruppen
www.telia.se/sakerhet


vad tror ni kan det ha varit hackers som gått genom min dator för att skydda sig själva från att bli upptäckta?. har haft massa olika virus senaste månaden och modemet brukar blinka hela tiden utan att jag ens använder internet...

Sprit, vapen & knark gör den svage stark