I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite hårdvaru frågor:

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-06-05 12:17

Lite hårdvaru frågor:

Hejsan

Har några frågor om olika saker och skulle behöva hjälp:

1: Ramminnen: Jag har 2 st 256 mb ram minnen och tänkte köpa ett 512 så jag har 1024. Men vilken ska jag ha så den passar till mina två andra ramminnen? Vill hellst inte köpa 2 st 256 till.

2: Fläktar/Kylare: Min dator låter för jävligt med alla fläktar. Har en CPU fläkt, VGA fläkt och sedan en fläkt som sitter vid sidan av chassit. Vilka fläktar/kylare är bäst och låter minst typ? Hur vet jag ifall det passar på modekortet och så? VGA fläkten lär ju bli skit krångligt o byta så det är mest CPU fläkten jag tänker på.

3: Sladdar/Kablar: Jag har flera stycken sladdar som bara ligger inuti chassit och är till USB portar, mick uttag, hörlurar och lite annat. Hur vet jag vart alla ska sitta? Har försökt kolla lite i "manualen" som jag fick med till moderkortet men kan inte hitta något. Jag byggde ihop datorn själv så jag visste inte riktigt vart dom skulle sitta!

4: Hårddiskar: Jag har en 120 gb hårddisk och den började bli full så jag tog en till från en annan dator på 40 gb! Min polare hjälpte mig så det funkade för det vblev bara fel för mig! Nu har jag inte några mer såna där bredda kablar som man kopplar in och såna där andra som är mindre. Hoppas ni fattar. Hur ska jag göra då? kan man köpa flera o sätta in på nåt sätt? för jag har inga fler "uttag" på modekortet som passar på en sån!

Tack på förhand och endast seriösa svart tack.

Forumsignatur: