I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Startsidan i explorer ändras av sig själv!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-06-01 14:08

Startsidan i explorer ändras av sig själv!

Min startsida i explorer ändras varje gång jag startar om datorn. Varje gång jag kopplar upp mig blir startsidan någon amerikansk söksida med massvis med porr och liknande reklam. Varje gång jag använder internet ändrar jag startsida till whoa, och tar bort dom fyra favoriter som automatiskt pluppas dit på något sätt. So far so good. Trycker jag på startsida kommer jag till whoa då. MEN! Så loggar jag ut, kopplar ner, stänger av och nästa gång jag startar datorn är den där igen, den där amerikanska söksidan. Och samma fyra favoriter som jag tog bort några timmar innan är där igen. Först trodde jag det var ett misstag men nu vet jag att det inte är jag som gör fel. Jag har tömt cookies och tagit bort tillfälliga filer och allt sånt, och jag har verkställt den nya startsidan (www.whoa.nu) men nästa gång jag kopplar upp mig är dom där igen!

Någon som vet vad det är som hänt min dator? Och hur jag får bort det??
Det enda jag kan härleda till den här söksidan som blir min startsida är ett mail jag öppnade för en tid sedan, som var reklam för en sida, som öppnade upp 4 popup fönster. Det har nu hållt på såhär i 2-3 veckor och det börjar bli liiiite tråkigt.

/ Kristin