I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-26 00:58

Hur öppna bin-fil

Fick ett spel av en polare som jag tänkte installera. Får dock inte rätt på det o vet inte om det saknas nån fil. Finns bara en stor *.bin-fil, en *.cue-fil och en *.nfo-fil.

Nån som har en aning?

2004-05-26 01:09
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/d ..

Ladda ner deamon-tools där.

Starta programmet -> det kommer upp en ny ikon i det här fältet... vahetterenu, brevid där klockan är :) -> högerklicka på ikonen -> välj virtual cd/dvd-rom -> Device 0 -> mount image. Sen väljer du .cue filen därifrån, då kommer datorn tro att det ligger en ny skiva i datorn. Så är det bara att köra programmen från skivan som vanligt.

Se till att .cue och .bin filen ligger i samma mapp bara.

Du kan även bränna .bin-filen med nero eller liknande.

Hoppas att jag inte förklarade för krånligt nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-26 01:09
Du kan bränna ut en skiva med hjälp av *.bin-filen och *.cue-filen. Om du har nero så väljer du bara "burn image", så är det kirrat sedan.
Resultatet på skivan blir altså inte en enda stor *.bin-fil, utan den filen "packas upp" på skivan.
*.nfo-filen innehåller säkert mer information om detta. Välj att öppna den i Anteckningar.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-05-26 07:03
Win ISO funkar alltid tror ja
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2004-05-26 11:00
Testa IsoBuster, programmet kan packa upp bin-filen utan att du behöver bränna till en skiva
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-03 13:30
Okej, daemon-tools funkade bra, men när jag skulle bränna ut skiten på en skiva med Nero klappade nero ihop. Konstigt eftersom jag valde "imageskiva eller sparade projekt", så jag tycker att det borde funka. Nån som har nån idé om vad som kan vara fel? Jag kom så pass långt att jag valde cue-filen, men sen bröt programmet ihop.

2004-06-03 13:32
Använd Fantom CD eller liknande för att simulera en CD-enhet.

På så sätta är det bra att "dra" filen till enheten så kommer den spelas upp precis som om det var en CD.

2004-06-03 13:33
Det är ju att bränna ut skiten på en skiva som är problemet, eller det var vad du syftade på kanske?

2004-06-03 13:36
Nja, tänkte mer att du bara ville installera det. För på detta sätt slipper du bränna det. Men om du ändå vill brännna så är det jue strunt samma.

En annan grej som detta kan vara bra till är att kontrollera så att bin-filen fungerar som den ska utan att behöva bränna den och slösa på CD-skivor.

2004-06-03 13:41
jo, de funkar, men jag har slut på hd-utrymme, därför måste jag bränna ut grejerna.

2004-06-03 15:13
Starta "Nero Burningroom", tryck cancel på "New compilation", tryck "File" och leta sedan reda på .cue filen!
Det borde fungera!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/