I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Radeon X800 släppt

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-05-04 15:08

Radeon X800 släppt

www.nordichardware.se

Ska läsa nu, så övriga recensioner får ni leta reda på själva ;)

"jag har fin hår. som en waterfall."

2004-05-04 15:28
Som väntat så "vann" ati, dock inte med så lika stor marginal som med 9800, men korten lär ju ligga på 4-5000:- så man får väl vänta ett halvår till eller så :P
Walking the street of dreams

2004-05-04 15:35
jupp.
Dock ligger en uppumpad variant av 6800 Ultra redan och väntar på att recenseras av NordicHardware. ;)
Kan bli intressant det här.

Personligen så är jag mer intresserad av de lite billigare korten, och där kan det nog bli en väldigt intressant fight. Bådar gott för min plånbok. ;)

2004-05-05 09:38
Jo, det var en stark upphämtning av de.

Kan finnas en baksida av det hela dock. Möjligen har de fått pressa tekniken så hårt att det inte finns mycket utrymme för förbättringar, medan nVidia fortfarande har lite spelutrymme.

Kan bli intressant de närmsta månaderna.

2004-05-13 14:01
känns snarare tvärtom att det är nvidia som pressat sitt kort till max. kortet i sig är ju ett enda stort energikrävande monster som tar upp mycket plats och har högljudd kylning. ati har tillverkat ett kort som klarar sig ungefär lika bra utan att för den skull behöva ta till extrema åtgärder. känns som nividias kort kostar en hel del att tillverka och förtjänsten lär inte vara lika stor som för ati. i det långa loppet kan det här kanske bli dödsstöten för nvidia.

2004-05-13 14:55
Energikraven är överdrivna.
Ska sänkas till 350W.

2004-05-13 15:25
boogey:
okej, men det kan ju vara bra ifall man har ett "dåligt" 450W typ. men dom flesta 350W idag borde ju klara av dessa korten + lite mer rätt bra ju, tycker jag. eller iaf märkes-aggen tror jag.

X800 XT Platinum verkar ju verkligen intressant iaf :)
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!