I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

föredelar/nackdelar med olika browsers?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-03-11 14:19

föredelar/nackdelar med olika browsers?

Hej! Jag har i alla år begagnat mig av IE men tänkte prova något nytt, jag vet inte varför. Jag laddade då ner Firefox som fungerar helt okay och är relativt likt IE men med vissa olikheter.. jag hittade en skön grej här i forumet, nåt slags plugin som gjorde att länkar öppnas i tabs.. detta finner jag mycket bekvämt.. däremot har jag även funnit en del nackdelar.. för det första kommer jag inte in på min ftp://domän.com som jag enkelt kunde logga in i via IE förut..

annars är det mest små vanesaker som jag stör mig på, exemeplvis är den här lilla blinkande grejjen (markören?) som visar var i en text man är mycket tjockare o fulare.. dessutom går det inte att scrolla då man har markören i ett textformulär..

en konstig sak är att alla inlägg på whoa börjar på andra raden i varje cell ist för i första (som då är tom) vilket dom gör i IE..

Hur som helst, vilken browser använder ni? Varför? Vad har den för för- och nackdelar? Annan kuriosainformation eller tips?

vadå? jag dyster?