I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är whoa så jävla lamt forum???

Whoa Community - Allmänt om whoa

2013-07-24 13:25

Varför är whoa så jävla lamt forum???

jag glömde bort o logga in på något år eller så men läste fortfarande dom få trådar som ändå verkade göras nån gång med 1-2 månaders mellanrum, men fy fan vad lame det är här, massa PK-svennar, ingen får skriva något negativt utan att det blir ett ramaskri, bög-tråden stängdes även fast den på sin höjd höll en låg nivå, vafan är ert problem, ska folk inte få yttra sina åsikter i ett fritt samhälle?

Ni är riktigt lökiga och det är inte konstigt att folk lämnat skiten, whoa är ett sjunkande skepp med en kärna av aktiva användare som till stor del verkar dunka varandra i ryggen. Vem fan bryr sig om en person har en bäng åsikt, räcker det inte med att ni då vinner rådande diskussion eller förlöjligar personen med ert retoriska övertag och er briljanta hjärna?

varför råder inte yttrandefrihet här?

Tänk om jag vore SD medlem och ville diskutera mitt hat eller min aversion mot andra kulturer här, ska det då förbjudas?

Tänk om jag på allvar tycker att feminina killar är jävla töntar och vill lätta på mitt trångsynta hjärta?

Fan alltså...inte för att jag bryr mig egentligen jag har bara lunch och är uttråkad då jag helst skulle vilja gå till parken och läsa men det var ändå underhållande här back in the good ol days, nuförtiden är det riktigt patetiskt vilket är synd.

O ja då säger ni "men det finns ju flashback" jaha och....varför ska ni vara så jävla PK och fina i kanten, ni har ju för fan inga medlemmar som skriver här så ni kanske borde tänka om lite.

Eller är det kul med en minimal kärna som skriver till varandra? för det kan man göra på en facebook vägg också!

That's all

(Inlägget ändrat av Oracle 2013-07-24 13:34:44)

2013-07-24 13:32
Va väl en del sdare igång här ett tag och tror en del fortf är relativt aktiva... Men sen så har väl whoa vissa regler just för att de inte tycker att vissa saker är lämpliga här.

Största "problemet" är väl just att forumet är dött, att det inte är så många aktiva längre, blame facebook/twitter etc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-24 13:35
Men VARFÖR är inte "vissa" lämpliga här?

Varför främjas vissas åsikter framför andras?

Bör inte saker vara öppna för diskussion?

varför tror folk t ex att SD går så starkt framåt i landet? förutom högerströmningar i Europa så KAN det ju ha att göra med att INGEN kan diskutera något som har med invandring i Sverige utan att bli kallad rasist vilket är så jävla patetiskt.

jag tycker att folk borde få yttra vafan dom vill så länge dom håller sig inom lagens ramar något så när...mordhot osv går självklart bort.

2013-07-24 13:37
MRsalesman

Alltså invandringsfrågan har diskuterats fram o tillbaka rätt mkt och det som inte gått över gränsen har fått hållas, har väl "tyvärr" varit rätt många jimmy-kramare som inte kunnat hålla sig på mattan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-24 13:39
Men är det ändå inte bättre att konfrontera dessa åsikter istället för att låtsas som att de inte finns? Jag undrar bara...för jag förstår mig inte på den svenska mentaliteten att gömma sig för allt som är jobbigt
Redaktionschef

2013-07-24 13:41
I och med att vi har sjukt mycket rutin/erfarenhet kring diskussioner i forumen så vet vi hur vi (se howser och stuck, som äger och bekostar sidan) vill ha den. Vi har alltid haft lite strängare regler än många andra communitys och det tror jag vi vunnit på. Tanken med Whoa har aldrig varit att bli största communityn utan att behålla hiphopkärnan och en god stämning. Att aktiviteten är lägre i forumen (antalet skrivna inlägg, antalet besök har inte minskat) tror jag inte beror på reglerna.

Bög-tråden är låst tills vidare. Vi har bara låst den för att i lugn och ro diskutera internt vad som är okej och inte. Ser inget fel i det. Den kommer alltså med största sannolikhet att låsas upp igen när vi pratat klart i Whoa-crew.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-07-24 13:41
Alltså bögtråden har jag ingen större koll på, däremot va invandringen typ det enda som diskuterades i politik-forumet för nått år sen.

varför man inte får säga vad som helst på whoa kan inte jag svara på

2013-07-24 13:47
fan om dom fortfarande måste BEKOSTA sidan och inte lyckats med det genom adds och andra medel så har dom fan'ta'ma failat, sidan har ju vart igång i 14 år för fan!

Och visst jag förstår att antalet hits är riktig men är det inte roligare att hänga på ett aktivt forum? Alltså ett sådant där folk diskuterar saker som ligger dom nära om hjärtat eller kanske rent av bullshit för att döda tid?

jag menar lägger du upp en länk på facebook i hopp om att bli LaJkAd så hade du inte blivit glad om du endast såg att folk hade "sett" den men ingen kommenterat eller "tummen uppat" dig...o det är whoa i en nötskal.

döda trådar, första sidan i allmänt forumet står typ stilla...fett lame helt enkelt

och alltid samma jävla tönt till moderator, alltså du Oracle som kommer och ställer saker till rätta, jävla white knight nörd!

Fan varje gång vi har någon slags interaktion så vill jag bara ta fram din adress och slå dig och jag är inte ens våldsam. Det kommer självklart inte hända eftersom jag likt dig är en vuxen herre men fuck you sådär spontant!
Redaktionschef

2013-07-24 13:59
Jag skulle gärna se en tummen upp-funktion på Whoa (men det är inte upp till mig att bygga den). Det är ju inte direkt som att folk är duktiga på att kommentera på facebook eller youtube heller. Det kommer så mycket information på nätet idag att många inte kostar på sig att skriva, räcker med att ta ställning. Synd så klart, men så är det.

Jag har inte så bra koll att vi interagerat tidigare. Men vad trevligt att jag gjort intryck :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-07-24 14:00
whoa var nice när det fortfarande hade nåt med hiphop att göra. jag tror inte att jag bara talar för mig själv när jag säger att rasister och andra äckel inte hör hemma här.

sen att "bög"-tråden låstes var väl bara bra? varför skulle det vara okej med en massa påhopp på en viss typ av människor? oavsett om det handlar om läggning, vart man kommer från eller hur man ser ut. det är bara idioti. flashback finns ju, där har du nog fullt av människor som delar dina åsikter

2013-07-24 14:06
i övrigt kan jag ju bara säga att whoa verkligen tappat det. jag tror att det var i samband med bloggen och när man kunde se allt utan att logga in.

2013-07-24 14:10
Vet du vilka mina åsikter är sötnos? jag tror inte det...det enda du vet är att jag inte delar ditt pubertala tankesätt och din fuck the po po yo attityd!

jag tycker att det vore nice om folk fick uttrycka sina åsikter oavsett vilka det är, för folk har ju åsikter oavsett om du tycker om dom eller inte.

varför skulle det inte vara okej på en viss typ av människor? om jag stör mig på säg...överviktiga fettons om kostar samhället pengar i onödan och anser att fetto-skatt borde inskaffas så bör jag få uttrycka det oavsett om folk delar min sketna åsikt eller inte.

2013-07-24 14:14
om en fullt normal vettig människa tycker att det är en bra idé med en skatt för överviktiga så är det fan illa..

2013-07-24 14:25
och på vilket sätt gör man nånting bättre av att bara hata? annars, varför skulle man bara vilja göra saker värre än det redan är?

2013-07-24 15:17
om en fullt normal människa inte förstår att jag försöker argumentera för öppenhet så är det aningen synd om denne...alltså dig i detta fallet

jag bryr mig inte om överviktiga mer än att jag tycker att det är synd om dom och att jag aldrig hade velat dela deras livsöde. Fula, feta, svettiga och div, sjukdomar på köpet...JIPPIE!

2013-07-24 16:51
jag vet inte om jag skulle kalla rasism och homofobi för öppenhet, men vi alla är olika

2013-07-24 19:32
Jag brukar gå in på Fria tider och flashback för att fördriva tiden lite medans jag läser alla sjuka kommentarer om hur allt är invandrarnas fel fram o tillbaks. Alla brott är gjorda av invandrare osv....

Du snackar om yttrandefrihet. Hur kommer det sig att jag har fått mitt konto raderat 3 gånger på fria tider när jag endast har argumenterat om dom skötsamma utlänningar eller att jag har kommit med källor med att det inte var en invandrare som var skurken utan en svensk då blir det ett jävla liv på alla SDare som börjar skriva allt möjligt för att förvränga det hela. Nej Nej allt är invandrarnas fel.
På Flashback som dom kallar för Sveriges största forum för yttrande och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande. Där blev jag varnad för samma sak. Jag har inte kunnat kommentera alls på 2 dagar nu. Inte för att det stör mig på något sätt för det går ju ändå inte att diskutera höger/vänster extremister. Fast med lite positivt tänkande vill
man ju ändå påverka dom unga som tror på all skit som skrivs.

En fråga. Har ni SDare tagit över varenda forum eller för att i varenda tråd jag har läst så är det minst 2 som kommenterar. Det kan handla om tex, politiker tänker sänka skatten igen. Vad ser man... aaa dom där jävla MENA ska ha allt såklart deras ungar skriker och vill ha allt dom kommer åt blabla haha.. F

Aah jag vet inte men hat väcker hat och alla ni SDare som endast vågar skriva på nätet era åsikter håller på väcker en stor hat emot er från svenskar som utlänningar..

Tack för mig Bless......

2013-07-24 19:33
Så fria tider är oxå lamt eftersom dom inte låter mina kommentarer vara kvar för att det kan påverka nån ung svensk tankar som ni vill åt.

Producent

2013-07-24 19:49
Jag personligen har inget emot att partier och människor debatterar invandring. Inget alls öht. Jag har dock extremt mycket emot att just SD gör det. Att prata om utmaningar och skilda åsikter i ett samhälle vinner alla på och man kan stävja dåliga attityder samt främja solidaritet och demokratiska principer. Så länge man inte skadar andra personer så kan man prata om det mesta tycker jag.

Så länge SD inte bryter mot svensk lag så anser jag att de har rätt att finnas och snacka vad de önskar snacka om. Jag kommer aldrig lyssna på dem iaf.

Problemet ÄR SD, inte eventuella enstaka poänger de må ha eller inte.

De som utgör kärnan i SD är samtliga personer, som varit med en stund och gick in i partiet när deras partiprogram såg väldigt annorlunda ut. För 20 år sedan var det ett rent nazistiskt parti t.ex och bara för 10 år sedan så kunde man finna sjuka saker i deras manifest. Deras medlemmar avslöjas gång på gång på gång hur deras människosyn är fruktansvärd. Någon kamera råkade glömmas att slås av. Någon hade på en mobiltelefon och råkade spela in ljud osv osv. I stort sett varenda SD-topp har någon obskyr historia bakom sig.

SD är ett mycket farligt parti anser jag. Ett parti de flesta bör vara mycket rädda för. Hade de regeringsmakt idag så skulle diverse horribla åtgärder kunna sättas i verket. Repatrieringspolitik (tvinga folk att lämna Sverige trots att de är medborgare), dödsstraff, diverse förbud mot oliktänkande religioner, sexuella läggningar osv.

Kanske en dag i framtiden när de lämnat sin ideologi och närmat sig de andra ännu mer och blivit så att säga "mer rumsrena", kanske då kan man ta en debatt och diskutera saker. Just nu är SD paria för mig och så otroligt många andra. Sure, de kanske befinner sig i en process just nu där de står mitt emellan fascism och demokratiskt parti och de senaste 5 åren så har de närmat sig mer och mer plus snyggat till sina partiprogram, rensat ut många uppenbara rasister osv. Men problemet kvarstår, det är samma falang inom SD som sitter där idag som satt där förut. Man är bra efterbliven om man tror att deras människosyn och åsikter "på riktigt" bara sådär plötsligt har ändrats.

Mvh

2013-07-25 00:38
Jag vill inte heller kalla homofobi och rasism för öppenhet men jag skulle nog hellre diskutera med åsnorna än att forsla bort dom till annan plats, det är allt jag vill ha sagt.

Jag tror också att SD kan vara farligt, men jag hoppas och TROR att dom inte kommer få tillräckligt starkt fotfäste för att åsamka riktigt stor skada men det får tiden utvisa.

o till chascon...det är ju helt wack om så är fallet, det är ju ett omvänt whoa, men det är kanske så det funkar helt enkelt, forum ska vara till för likriktning och ryggdunkande så att man slipper ha åsikter som går isär. Rätt tråkigt enligt mig, men men....

2013-07-25 10:57
MRsalesman

Annars tycker jag inte det är så farligt "PK"-här, värre "irl" och på twitter, en del tycker ju på fullaste allvar att det är rasistiskt att fråga någon var den kommer ifrån.

Oundvikligen kollar man in vissa twitterflöden då det känns som det är "där" det händer, aldrig sett värdlsbilder som är mer "svart och vit"t från olika håll, SDare, anti-svensk-normer, antifeminister, feminister, samma snack hela tiden och dunka ryggar....Ingen granskar sig själva alla ska peka finger. Man tappar fan hoppet om mänskligheten. Alla utgår från sin egen erfarenhet och livssituation och ser det som sanningen.

Tvärtom tycker jag det är mkt skönt folk aktiva här, däremot är det ju just inte så många aktiva.

2013-07-25 11:07
Sen är SD ett jävla skitparti av vit-makt lurkar varav en del säkert tror att Kalle Ankas julafton är en svensk produktion. Machete summerade skiten rätt bra...

Tror inte du va inne mkt förra året MRsalesman men då kändes det som det poppade upp en pro-SD tråd varannan dag, av samma användare också. Om jag inte missminner mig så skrev han också rakt ut "problemet är MENA".

2013-07-25 11:13
Jag har ju förstått att det ska ha varit Sd'are o div nazister här men jag har fan aldrig märkt av det..förmodligen för att jag slösar tid på idiotiska amerikanska forum där ALLT är tillåtet typ OTBVA.COM hehe...and i luvs it. även om det stundtals eller oftast är helt retarderat så gillar jag inte censur helt enkelt. jag tror att censur är en av anledningarna till att SD och liknande grupperingar får starkare och starkare fotfäste, folk vågar ju inte yttra sina åsikter och diskutera frågor som normala jävla människor, alla ska kasta skit på varandra och se världen som svart-vit.

Personligen tycker jag att whoa är extremt PK...man får inte kalla folk för något, folk drar homofob-rasist kortet extremt snabbt, det är helt enkelt riktigt svennigt/töntigt i likhet med svenska samhället.

Svenskar är tyvärr ryggradslösa jävlar har jag kommit fram till, självklart är det en grov generalisering men ändå.

2013-07-25 11:16
MRsalesman

Precis som att alla polacker hatar judar, muslimer och svarta och kör en tvåfilig väg som en fyrfilig ;)

2013-07-25 11:17
en fråga till er som har whoa..ja jag fattar att stuck o howser inte kommer läsa men likväl: varför inte uppdatera systemet lite: kolla in detta forumet på allvar, det hade vart fett med egna smileys, rep system, friare regler, egna foto album, FÄRRE forum som absolut inte behövs osv...

http://www.otbva.com

2013-07-25 11:29
jävligt många polacker hatar muslimer, är fett osäkra o rasistiska mot svarta, hatar bögar/homosexualitet osv...allt är sant ju. Dom är ett jävla katolskt skit folk, sorry la familia.

Detta är något som diskuteras kring matbordet och som jag stundtals snear på...men religiösa människor är ju tyvärr trångsynta så vad ska man förvänta sig.

judar hade du fel om däremot, jag har aldrig hört någon vare sig i polen eller i sverige yttra ett ord om dom

2013-07-25 11:43
Och jag tror många håller med dig om att generellt finns det inget civ kurage i Sverige... Folk håller inne allt och är för att citera en australiensk kompis "walking timebombs"... Känns som logiskt då vi inte haft några riktiga konflikter eller krig i landet sedan urminnes tider.

Har ändå känt en sorts "nationalistisk" stolthet, att svenskar tror sig vara mkt smartare, mer allmänbildade etc. än andra länder.

2013-07-25 11:50
Jag vill inte vara sån men svenskar är ju generellt sett relativt allmänbildade, någorlunda kulturella (iaf folk från lite större städer...bönder är ju som dom är), talar åtminstone 2 språk, ibland fler, reser mycket osv...så jag håller faktist med om det, svenskar är väldigt bra och funktionella människor trots sin ryggradslösa natur o stundtals pretantiösa framtoning i all som har med politik och göra. "VI"=NI...ser ju relativt bra ut jämfört med resten av världen också, inget fel på det.

Det genetiska lotteriet har slagit rätt helt enkelt.

Tacka fan för att vi lever i ett sekulärt samhälle också, vettefan vad jag hade gjort annars...

2013-07-25 13:16
att diskutera är klart att det är bra, det är aldrig fel, men det är inte direkt nåt som hör till det vanliga på whoa, här kastas det bara skit åt alla möjliga håll. det finns många andra ställen att diskutera det på så varför gråta över att du inte kan göra det här?

att många svenskar är konflikträdda, ryggradslösa osv tror jag kan ha lite o göra med att sverige alltid levt i en trygghet som resten av världen inte har. och det är väl också kanske en stor anledning till varför många svenskar inte förstår problematiken bakom bland annat rasismen och homofobin. det är inte så konstigt

2013-07-25 13:22
att folk födda eller bosatta i sverige har större möjlighet till att lära sig saker, läsa saker och se vad som händer i världen och har mer pengar att resa för, gör dom inte mer funktionella eller bättre människor. menar du på fullaste allvar att det skulle vara genetiskt?

2013-07-25 15:14
Exakt det kastat skit åt olika håll eftersom folk inte klarar av att det finns folk med andra åsikter, om folk hade visat någon slags respekt eller åtminstone acceptans för andra synpunkter hade det kanske fungerat. Sen kan det också vara bra att kunna se igenom provokationer o dyl och försöka hålla god ton själv,men det är ju upp till var och en och ngt som sällan händer verkar det som.

Även om rasism och homofobi självklart finns i Sverige så är det på så jääääääävla låg nivå jämfört med fett många länder, på allvar alltså. att påstå ngt annat vore ren och skär lögn. Rasism kommer alltid finnas i alla länder, oavsett om det är mot svarta, mot grannlandet eller mot folk med annan religiös bakgrund då det bygger på osäkerhet samt oförmåga att kommunicera med andra. självklart indoktrinering och annat också men likväl, det kommer aldrig utplånas och det förstår du nog också. Du har garanterat en rasist inom dig också, oavsett om du vill erkänna det eller inte. Din fobi såvitt jag vet verkar vara poliser, du avskyr hela kåren som en grupp istället för vissa individer som åsamkat dig smärta eller lidande. På samma sätt fungerar vissa rasister "men jag blev råunad av en jauvla bladde su därfour hautar jag alla jäuvla bladdar", det är samma mentalitet skillz, bara en annan sida av myntet.

ang ditt sista inlägg, nej det gör dom inte till BÄTTRE människor då människovärde eller godhet/ondska mm inte kan mätas i utbildning, pengar osv...MEN det gör svenskar till mer medvetna, mer belevade, lättare att kommunicera med, mer kulturella, mer förstående. Det behöver självklart inte vara så och gäller inte alla men den genomsnittlige svennen ligger garanterat bättre till än många andra.

genetiken var en kommentar till svenskars utseende, det är ju lite av ett faktum att nordbor ser bättre ut än genomsnittet i världen, oavsett om du frågar folk eller har rest och sett med egna ögon. Sen behöver ju en vitt svennebanan inte tilltala alla folk därute men ja...döm själv...fuck do i care...

hoppas att jag besvarade dina frågor skillz

2013-07-25 17:52
Jag är bara här för musiken.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2013-07-25 19:18
MRsalesman

Skulle iofs inte jämföra yrkesgrupp med etnisk eller religiös tillhörighet... Andra yrkesgrupper jag inte hyllar är tv-kontrollanter, politiker, lapplisor, studievägledare, iofs har jag inte så mkt över för religiösa heller, iaf inte de som tror sig ha alla "svaren"

fakemail

Gör du helt rätt i, behövs fler medlemmar som dig

2013-07-25 23:22
Jag håller med MRsalesman

Problemet är att det är ett gäng människor som är kvar här och som gaddar ihop sig och bestämmer vilka människor som man ska hoppa på och inte hoppa på. Ofta har det inte ens med åsikterna att göra, utan mer personliga issues som medlemmar har mellan varandra, och oförmågan att våga ta upp det privat och väller istället ur sig det i trådar. Sedan har människorna i det här gänget vänner i whoa-crewet som gör att dom får förmåner och kan bestämma vilka trådar som ska få finnas kvar och inte finnas kvar, baserat på deras personliga åsikt om en person.

Tråkigt, men sant. Så blir det när ett forum tappar medlemmar och endast ett få antal hänger kvar. Mycket har också att göra med att det inte riktigt finns "vuxna" människor här. De moderatorerna här är ändå i 20-årsåldern och då tror jag inte riktigt man har förmågan att vara riktigt objektiv utan vill anpassa sig till medlemmar för att vara omtyckt.

2013-07-26 01:39
SofiaBayo Bitter?

2013-07-26 11:26
chascon skrev:
SofiaBayo Bitter?

Haha... absolut inte. Men jag hänger här tillräckligt mycket för att ha koll på vad som händer, och min magkänsla brukar sällan ha fel ;)
Moderator

2013-07-26 13:35
Själv gillar jag att whoa inte tolererar vad som helst. Det finns massor av sidor där man kan slänga ur sig vad som helst, det finns inget behov av att whoa skulle fungera likadant.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-07-26 18:31
det "smutsiga" på whoa kan väl få ligga i texterna till musiken som levereras av användare...?

jag tycker det passar bäst så i ett forum dedikerat till hiphop lixom.

resten får man ta som att vandra in i andras rum i kollektivet. man får helt enkelt vara lite kammad :)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Producent

2013-07-26 18:56
Jag håller med, jag har hängt på amerikanska forum där folk ska försöka vara så gangster som möjligt bakom sina datorskärmar, trashtalka och hota folk.
Varför vill man komma till ett forum och tjafsa?
Tycker redan nu att det kan vara lite tråkig stämning här ibland.
Det behövs moderatorer här för att folk inte klarar av att uppföra sig, jag önskar att det fanns moderatorer irl.
& jag blev ändå censurerad här typ förra veckan:D Men ser ni mig bitcha och whina om det?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-07-26 21:34
Precis. Gränsen drogs vid folk med rasistiska åsikter och där tycker jag den kan vara, även om jag ibland undrar hur bra det är. Jag har sett användare mordhota användarna med rasistiska åsikter och även fått höra att vissa användare försöker ta reda på adresser till rasistiska användare för att skicka dit folk och puckla på.

En hel del av den dåliga stämningen beror inte bara på att folk har dåliga åsikter. Den beror också på att vissa användare inte riktigt kan bete sig så fort någon med annorlunda/ fel åsikter skriver en tråd, och där tycker jag whoa kan bli bättre på att vara noggranna med att alla ska få uttrycka sin åsikt utan att behöva bli attackerad.

Ett öppet klimat kommer det inte vara här så länge det är häxjakt på alla som inte har pk-åsikter. Då skottar man bara vägen för hur det ser ut på högerextrema sidor, där vänstermänniskor blir grillade så fort de skriver nått. Vi ska väl vara bättre än dem, eller? Så länge man håller en schysst ton, är trevlig och inte är här enbart för att propagera så tycker jag man ska få uttrycka vad man vill.
Poet

2013-07-27 15:14
Lägger du fram en bra grund för ditt argument brukar det ofta hållas en bra diskussion.

Så länge du inte diskuterar snutvåld, då blir du stompad värre än Rodney King

Dock är Whoa lite segare nuförtiden, men folk växer upp och går vidare i livet. Man hittar soft folk och lägger till dom på skype istället, eftersom den svenska hiphopscenen är lite små död så blir det dött.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2013-07-29 09:34
Doggsonlol skrev:
eftersom den svenska hiphopscenen är lite små död så blir det dött.

What? Scenen är väl helt sjukt levande just nu.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-07-30 10:32
Jag väntar ivrigt på både Kapten Kroks och Oracles mail, då ni gärna ville ifrågasätta mina inlägg men sedan ignorerar(?) mina svar.
Moderator

2013-07-30 12:39
SofiaBayo skrev:
Jag väntar ivrigt på både Kapten Kroks och Oracles mail, då ni gärna ville ifrågasätta mina inlägg men sedan ignorerar(?) mina svar.

Det kommer komma, jag har varit upptagen i helgen och har ganska fullt upp på jobbet. Att skriva här kräver lite mindre än att svara dig :)

2013-08-09 08:51
MRsalesman I Ärlighetens namn så tror jag inte att jag skulle vilja föra en diskussion med dig som har så starka åsikter och ett sånt otroligt hat gent emot vissa människor.

Du snackar om respekt för andras synpunkter medans du själv trycker ner annat folk med andra synpunkter. Att föra en diskussion med dig skulle aldrig funka då du helt klart verkar värdera dina egna åsikter högt över alla andras.

Personligen tycker jag att whoa är extremt PK...man får inte kalla folk för något, folk drar homofob-rasist kortet extremt snabbt, det är helt enkelt riktigt svennigt/töntigt i likhet med svenska samhället.

Och varför ska man behöva kalla folk för saker ? Extremt omoget och barnsligt tänk.

Om man ska ha ett forum öppet för alla åsikter och tankar så bör man sätta regler för hur sakerna diskuteras. Annars spårar det lätt ur med fula ord och meningar som inte har den minsta relevans till ämnet. Där kommer vi till ditt "PK-whoa" , där du påstår att man inte får kalla varandra för saker, va i helvete är det i en diskussion?

Hade du kallat mig för ryggradslös-svenne i en diskussion om invandring så hade jag nog bitchslapat dig och gått därifrån, ryggradslös? Nej men jag vet hur man för en diskussion på ett normalt sätt.

"Respektera andras synpunkter och åsikter" säger du medans du själv inte verkar respektera WHOA och dess regler som säkerligen är grundade på skaparnas åsikter och värderingar.

Ne, förstår mig inte på folk som dig om jag ska vara ärlig,.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Producent

2013-08-09 18:18
Det finns ett gammalt uttryck som säger
Ett forum är inte lamare än sina användare
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-08-15 11:20
Har inte läst så mycket men såg att någon föreslog en gilla-knapp på whoa. Det tycker jag skulle vara bra eftersom folk aldrig orkar kommentera längre. Hur kul är det att lägga upp låtar och få 0-1 kommentarer?

En gilla knapp av något slag skulle lyfta sidan en del tror jag. Folk vill få beröm för det de gjort, varesig det är via en gillaknapp eller några välskrivna ord

2013-08-15 14:49
skriver under på gillaknappen
Moderator

2013-08-15 15:00
Borde inte en gilla-knapp medföra att folk skrev i mindre utsträckning? Det tror jag.

2013-08-15 15:36
KaptenKrok P28

Tror istället det uppmanar de som inte håller med inlägg som har många "gilla" att säga emot

2013-08-25 11:32
Om man ska ha ett forum öppet för alla åsikter och tankar så bör man sätta regler för hur sakerna diskuteras. Annars spårar det lätt ur med fula ord och meningar som inte har den minsta relevans till ämnet. Där kommer vi till ditt "PK-whoa" , där du påstår att man inte får kalla varandra för saker, va i helvete är det i en diskussion?

Hade du kallat mig för ryggradslös-svenne i en diskussion om invandring så hade jag nog bitchslapat dig och gått därifrån, ryggradslös? Nej men jag vet hur man för en diskussion på ett normalt sätt.

På den biten håller jag verkligen med. Dock finns det en väldigt hög tolerans för att kalla varandra allt möjligt i en diskussion på whoa, så länge man har "rätt" åsikter. Folk här gör det väldigt lätt för sig när dom tex kallar en person med homofobiska åsikter för "äcklig" . Hoppar man in i en tråd bara för att säga något nedlåtande så är man ju inte ens ute efter att ha en diskussion med personen, frågan är även om dom ens har en argumentations-förmåga för jag ser alltid samma personer göra det.
Där förstår jag verkligen inte varför moderatorerna står och ser på. Det skapar en hemskt aggressiv stämning.