I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DJ

2013-04-13 12:16

Va faaaaan!!

Finns det inga mods som sköter den här sidan längre??
Kan ju inte ändra topic raden,,, !!!!
I så fall borde dom vakna upp för det är 2013 och sidan ser likadan ut som för 10 år sen,, sätt upp en donering eller nåt,, så kanske det blir fart,
kan väl inte kosta så mycket att fixa till den här sidan,,
anställ nån media snubbe som kan flasha till det lite,,
kör en enkel hiphop sida utan en jä_la massa skräp,, ta bort alla dessa konstiga ämnen som inte längre hör hemma här eller omformulera dom,,
Ni borde verkligen dela upp Audio/Video sektionen..

Exempel på sidor ni skulle kunna likna::

http://www.designforums.co.uk/
http://www.lipstickalley.com/f262/
http://www.studioleaks.info/forums/
http://board.rapmusic.com/

PEJS

Kom på också,, ni borde verkligen ändra så att när man trycker på en topic så kommer man direkt till sista sidan med senaste inlägg och inte första sidan första inlägg...

(Inlägget ändrat av jayyer365 2013-04-13 12:16:56)

(Inlägget ändrat av jayyer365 2013-04-13 12:22:35)

Redaktionen

2013-04-13 19:08
Kan ju inte ändra topic raden,,, !!!!

Vad menar du med ändra topicraden? Om du menar på en tråd du skapat så har du ju en viss tid på dig att ändra en den. När den tiden gått ut får du be en moderator eller admin om hjälp.

I så fall borde dom vakna upp för det är 2013 och sidan ser likadan ut som för 10 år sen,, sätt upp en donering eller nåt,, så kanske det blir fart,

Jo, den är lite ouppdaterad. Det finns redan en funktion ocg du får jättegärna donera om du vill. Har dock svårt att tro att det skulle kunna täcka kostnaden för en webbutvecklare/webbdesigner.
http://www.whoa.nu/community/Donation.aspx

kan väl inte kosta så mycket att fixa till den här sidan,,
anställ nån media snubbe som kan flasha till det lite,,

Whoa är inte en vinstdrivande hemsida och alla som jobbar med den gör det ideellt. Och jo, det skulle kosta en hel del! Jag jobbar som webbutvecklare och den senaste sidan jag gjorde tog kanske 130 - 140 h att bygga. Och säg att en webbutvecklare/webbdesigner tar mellan 600 - 1200 kr i timmen så blir det en hel del. Nu vet jag inte hur lång tid det skulle ta att styra om hela whoa, men det är inte gjort på en kvart! Har svårt att tro att donation skulle kunna täcka det. I så fall är nog hoppet att någon hiphopintresserad utvecklare har massor av fritid och intresse till övers. Jag pluggar heltid och jobbar flera dagar i veckan. Så den tiden finns tyvärr inte för mig, även om jag lägger en del tid på whoa redan.

Exempel på sidor ni skulle kunna likna::

http://www.designforums.co.uk/
http://www.lipstickalley.com/f262/
http://www.studioleaks.info/forums/
http://board.rapmusic.com/

Nu kanske jag är aningen partisk och van med Whoa, men jag tycker det här upplägget är grymt mycket trevligare än det på dom sidorna du postade. Känns inte heller som att designen på sidorna var speciellt "2013", men det kanske var upplägget på forumen du syftade på.

Kom på också,, ni borde verkligen ändra så att när man trycker på en topic så kommer man direkt till sista sidan med senaste inlägg och inte första sidan första inlägg...

Det är så här alla forum jag hänger på är uppbyggda. Och finns det fler sidor så finns det ju en knapp så att man kommer till sista sidan. Sen finns ju knappen som gör att man kommer till det inlägg man skrivit eller till inlägget som senast var skrivet när man kör "Lägg till bokmärke". Testa det om du inte gjort det.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2013-04-13 21:48
Jag jobbar som webbutvecklare och den senaste sidan jag gjorde tog kanske 130 -140 h att bygga. Och säg att en webbutvecklare/webbdesigner tar mellan 600 - 1200 kr i timmen såblir det en hel del.

Så du menar att du sist fick ihop 78 000 - 168 000kr på runt 3 veckor? Fett!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2013-04-13 22:24
Nu är jag anställd och då betalar ju inte jag arbetsgivaravgifter och grejer. Så det är väl drygt hälften (kanske till och med 70%?) som försvinner i skatt och arbetsgivaravgifter. Men 100 000 är inget ovanligt pris för en hemsida. Känns som att tiden man la ner på meckande med html och grejer istället för att plugga börjar löna sig... ;)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2013-04-13 22:29
Visste alltid att pengarna låg i att vara data/tekniknörd, synd att jag alltid varit så sjukt ointresserad... Fö classic att en användare som typ gör sin första o sista inloggning kommer in och säger hur det ska va
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2013-04-14 19:30
Vadå första och sista !!,, Jag har fler användare dude,,,
Nåja tack för svaren iaf, synd att jag inte kan med det här med hemsidor då hade jag gärna hjälpt till, jag känner dock många som håller på och alla priserna är väl relativt till vad man vill åstakomma, vad jag helt enkelt syftade på med "2013" är att jag tycker ni iaf kunde ändra typ bakgrunds färg lite titt som tätt?
Och ja jag menade upplägget på sidorna jag postade, man kunde ta lite av varje typ, men förstår att det inte är gjort i en hand vändning.

Sedan kan jag säga att upplägget på Whoa är väldigt bra enligt min mening, simpelt och framför allt snabbt användersnitt.
Känns bara som att Whoa är för lite hiphop, istället för att vara ett renodlat hiphop forum så är det snarare ett forum med hiphop inriktning,, hajar ni skillnaden??

Känns som ni "flirtar" med andra ämnen för att dra mer folk medans jag menar att skippa allt annat som inte är hiphop,, i början vid start så var det ju bra för då hade man allt samlat men nu är det ju "2013" och det finns tonvis med bra forums som täcker alla andra ämnen som dessutom är up to date.

Jag vet att det kan tyckas smidigt att såklart ha fler ämnen eftersom användare då inte behöver byta forum för att snacka om andra saker men jag tror folk byter forum ändå, vill jag snacka om en ny TV så drar jag väl till ett forum för den sortens elektronik där jag vet att det sitter såna som är riktiga "nördar" på dom grejerna..

Jag känner att Whoa inte är hiphop nog för mej därför skulle jag så gärna vilja se en ny fräsch layout som jag tycker denna sida förtjänar, det är ju trots allt Sveriges främsta hiphop forum av en anledning,, kanske det enkla faktumet att den existerat så länge och att det faktiskt varit det enda alternativet,, no offence men det hade inte skadat med lite konkurrans, då menar jag ett nytt fräscht hiphop forum men problemet kvarstår ändå att få användarna att då istället gå till det nya forumet och "banga" från Whoa.

Nu är det inte heller mitt syfte att göra så,, just saying. Jag snarare spekulerar lite grann bara. Det borde ju kunna gå att kanske lägga till en remsa till höger om denna spalt, känns så tomt där,, och framför allt ha ett download arkiv för att audio/video sektionen räcker inte till enligt mej,, kolla hur många inlägg som får plats samt datumen,, alltså på typ 1-3 dagar hinner en sida fyllas upp,, detta gör i sin ordning att många inlägg och släpp inte får den uppmärksamhet som jag tycker dom förtjänar,, ofta kan tyckas att det hade varit bättre att snarare separera dessa ämnen.

Det är delvis det jag menar med "2013" också,, alltså när denna sida startades så kom det inte in så många inlägg, simply because det inte var så många som höll på med hiphop musik då,, amatör mässigt that is,, inte i närheten av hur många det är i dag iaf,, att dela upp audio/video sektionen skulle avlasta sidorna något,,, kanske ett nytt bakgrunds "tema" varje månad också,, något sjyst kollage på graffiti och sjysta bilder på våra fina "bakgator" från Sthlm, GBG och Malmö, lite sol upp gång och stuff,, eller om man vill ha det enkelt som det är nu kan man ju typ ändra strukturen bara,, typ tegelsten eller nåt istället för "flat" grå..

Jag menar det kan väl inte ta flera timmar att byta färg på bakgrunden och menyerna?? Well well,, blev mycke text nu,, hoppas ni tar till er lite och kanske förstår bättre hur jag menar,, skulle bara göra gott med det jag föreslagit men fortsätt gör ett bra jobb :D

DJ

2013-04-14 19:30
Donera funktionen kunde jag ana att fanns men inte vart jag skulle hitta den,, kanske hade det inte varit så dumt med en stor fet knapp på högersida där det står DONERA!! så folk hittar den lättare samt en beskrivning på vad pengarna kan tänkas gå till,, eller snarare som en mätare som går uppåt och man kan se hur mycket folk har gett,, vid vissa etapper på mätaren blir det nya ex, layouts typ,, hänger ni med?? Folk vill se vad dom ger för,, och framför allt att det blir någon skillnad eller hur?? Kan väl inte vara mer än "fair" mot Whoas trogna användare,,, Och att ni sätter upp nya mål hade ju inte skadat,, Tiderna förändras fort och jag tycker att det är dags att Whoa ger sig ut på banan igen..
Sedan skriver du att börjar kunna smaka på frukterna för allt jobb,, känns lite som att inställning är,, fuck it det flyter på fint nu så låt det va, den generar ju nu eller hur?? Fel inställning enligt mej, det kanske kan vara värt att lägga lite slantar på att "fräscha" upp sidan då,, förtjänar den inte det,, hur många användare har ni registrerade totalt?? Och skulle inte det till och med kunna öka omsättningen förresten,, nu kanske jag har fått Las Vegas feber eller nåt, men hur ofta diskuterar ni framtiden för sidan,, alltså Admins / Mods / Ägare sinsemellan?

Ova'n O

Moderator

2013-04-14 20:01
Jag tycker layouten är skitnice som den är och skulle inte känna mig särskilt bekväm med en ändring på bakgrundsfärgen.

Fuck 2013, keep it old school :P
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-04-14 20:59
jag ser inte riktigt vad det skulle fylla för funktion att " ändra typ bakgrunds färg lite titt som tätt"

och vad tusan är las vegas feber?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Redaktionschef

2013-04-14 23:11
Jag håller med om att det vore kul om vi hävdade oss mer. Och mer konkurrens hade bara varit välkommet, men det finns en anledning till att så många andra sidor dött. Det tar mycket tid och kraft att göra det vi gör och är rätt så otacksamt.

Jag hade gärna sett mer aktivitet i forumen och mer aktivitet på bloggen. Men allt handlar i grund och botten om att det behövs vettigt och insatt folk (i hiphop) som vill jobba mycket men hela tiden ideellt. Det är inte det lättaste i dessa dagar. De flesta som brinner för hiphop väljer att starta en egen blogg istället. Majoriteten av oss som fortfarande jobbar med Whoa är samma människor som var 16-20 år när communityn startade. Men känner någon sig träffad så är man varmt välkommen att höra av sig. Vi söker hela tiden nytt folk.

Vad gäller att sätta upp mål osv så existerar så klart det och vi arbetar hela tiden för att förbättra sidan. Jag och andra admins har dagligen kontakt med howser och Stuck som byggt och äger sidan och träffar dem flera gånger per år och stämmer av. Dock finns tyvärr inga pengar alls (vi går lätt minus hela tiden tyvärr) och ytterst begränsat med tid. Så det handlar i regel mest om att sitta och fixa med buggar etc (sånt som gör att Whoa kan fortsätta fungera).

Vi kommer inte byta färg på sidan, då det är en viktig del av identiteten/igenkänningsfaktorn, men vi har andra förändringar på gång som förhoppningsvis kan lyfta Whoa. När detta/dessa genomförs är dock omöjligt att svara på utan vi tar saker och ting som de kommer.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-04-14 23:30
Oracle P29

Känns som nätaktiviteten generellt sjunkit, var pratas det hiphop nånstans? Twitter/facebook?

Hade jag haft några tekniska färdigheter hade jag ställt upp.

jayyer365

Kanske var missriktad kritik, titt som tätt kommer folk in som aldrig skriver och klagar på aktiviteten, brukar vara folk som bara gör reklam för sina egna grejer.
Producent

2013-04-14 23:45
If it aint broken - don't fix it
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2013-04-15 00:34
Ja,, kanske är jag för dömande, antar att allt tar sin tid som sagt och jag kan också förstå att ni vill behålla layouten av just den anledningen att det är så folk ser och alltid har sett Whoa. Förändringar är inte alltid svaret,, men sidan har ju sett likadan ut i över 6-7 år, man kan ju tycka att ni kunde ha delat upp exempelvis audio/video sektionen vid det här laget,, alltså har någonting i vänster spalten ändrats på säg 5 år ??

Men det är kanske bara jag också,, old school rockar och som Dopeness skrev --
If it aint broken - don't fix it ,,
Sant broder, sidan fungerar ju ypperligt och varför ändra på något som fungerar så bra,. Antar också att risken med att byta layout är att det kan sega ner hela sidan vilket vore real pain in the... Så samtidigt som jag skulle vilja se ändring så gillar jag ju helt klart Whoa's design som den är.

Tråkigt att höra att det går åt det hållet,, ja alla ska vi tamefan vara framgågnrika idag,, individuellt,, inte är det mycket teamplay längre., men hiphopen handlar väl oftast om "JAG" också,,

"och vad tusan är las vegas feber?" ,, haha,,, ja vad gör man i Vegas tro,, går All In såklart!! Jag menar bara att jag kanske fått lite storhetsvansine och radade upp en hel drös med ideer på samma gång,, medans man kan tycka att förändringarna snarare borde vara små och i lugn takt.

"jag ser inte riktigt vad det skulle fylla för funktion att " ändra typ bakgrunds färg lite titt som tätt" -------

Vad du säger är i princip,, fuck mode,, rent ut sagt,, för vad har då mode för funktion ?? Bryr du dej om vad du har för kläder på dej? Varför det,, varför ska du köpa vissa kläd märken tex,, vad fyller det för funktion ??
Eller varför ska vi måla om huset invändigt ? Vad fyller det för funktion?
Jo det är snyggt ska jag säga dej!!

Jag la simply upp lite förslag bara på vad jag personligen tycker,, nej det har väl ingen egentlig funktion antar jag,, förutom att sidan får ett uppswing,, kolla tredje o fjäde länken nedan,, alltså själva layouten på bakgrunden hade kunnat variera,,
Om du tittar noga på den här härligt råa betong gråa bakgrunden så ser du att det är som små vita fyrkanter,, alltså jag vill bara komma dit att om sidan inte har ändrat ens färg på 5-7 år vad får mej som användare att tro att något någonsin kommer att ändras?? Follow.. Ok jag vet vad du tänker,, vad spelar det för roll,, jag är väl på sidan för att skriva, läsa o lyssna.. JA det är jag med men jag snackar helt enkelt lite ny design bara,, Vad tror du folk hade sagt och tyckt om du gått i samma jeans i 5 år varje dag?
Därför jag säger att det hade varit kul med lite variation här på sidan,
Kolla bilderna i länkarna, dom hade varit coola och haft som bakgrund,, Kanske med bilder på våra egna grymma förmågor ifrån detta avlånga land :D

EXEMPEL PÅ BAKGRUNDS BILDER:::
http://theinfamousl.files.wordpress.com/2013/01/hip-hop-albums.jpg

http://thetapedeck.net/wp-content/uploads/2011/11/this_is_hip_hop_by_sbm832-_WallsHQ.com_.jpg

http://th00.deviantart.net/fs43/PRE/i/2009/143/f/e/3_arts_Majeurs_Hiphop_Festival_by_sizer92.jpg

http://fc08.deviantart.net/fs41/f/2009/013/f/d/hiphop_rulez_by_zorro78.jpg

Nåja det är kul att höra att det är lite grejer på gång här iaf,, I respect :D,,
kom på en sak till bara om jag skulle donera 50.000 kan jag få en ny färg då ?? haha

Pejs & 1 Love

2013-04-15 07:22
Vad du säger är i princip,, fuck mode,, rent ut sagt

nej det är inte vad jag säger, inte ens "i princip", sluta halmdocka, det är så vansinnigt oartigt.
Manager

2013-04-15 09:41
Det var väl Facebook som dödade aktiviteten på whoa?

Hursom, det skulle nog inte skada att ta bort en del forum, typ Övrig musik och Hobby & Fritid. Känns som blandat klarar det lilla som skulle postas inom de ämnena i dagsläget.
Redline!
Producent

2013-04-15 11:32
jayyer365
fuck mode,, rent ut sagt,, för vad har då mode för funktion ??

Jag håller med fuck mode och trender. Keep it classic!

Vad tror du folk hade sagt och tyckt om du gått i samma jeans i 5 år varje dag?

Jag har gått nästan varje dag i samma jeans i 4,5 år utan att tvätta dem. Jag vet inte vad folk säger eller tycker om det och är inte så intresserad.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2013-04-15 12:25
halmdocka,,, den va ny,, hehe, ok sorry mannen ta det inte personligt :) men när du kritiserar mitt inlägg måste jag ju försvara mitt uttalande,, medans du i princip ungår att svara på mitt,, men sorry om du känner dej påhoppad,, det är såklart inte mitt syfte men det känns som du hakar upp dej på något orelevant, vad tror du poängen med min fråga som svar va på ditt inlägg?

Och med titt som tätt menade jag inte en gång i veckan utan kanske snarare 1-2 ggr om året,, vadå hade det skadat eller ?? (typiskt svar från er blir då, ja men vad tjänar det till?)
upprepning och stamp på samma ställe,, förstår du vad jag menar,, inställningen med såna svar antyder endast på brist av vision och flexibilitet. kort o gott har ni ingen fantasi,, (kommer nån köra en quote på)

Om alla filmer hade exakt samma handling hade du tyckt det varit kul o se? ,,
vad är meningen liksom,, alla vet väl att för att lyckas måste man skapa nya och unika sounds om inte annat ha riktigt tunga texter,, är det inte därför vi gör musik,, annars kan vi väl alla bara lyssna på det gamla,, varför ska vi göra nya beats,, finns ju redan en massa,,
Utveckling kallas det,, evolution,, naturens gång,, det är dit jag vill komma,,
Så med nya sounds kan man som jag då tycka också att layout kan vara en del av updaten,, lyssna på svensk hiphop 2001 och jämför med nu,, är det någon skillnad?
Ta sen samma fråga och men byt ut med Whoa 2001 och 2013 är det nån skillnad??

Dopeness:: Jeans va visserligen en dum liknelse kan tyckas,, jag går ju själv i samma kläder länge.. men vi säger så här istället, har du käkat samma maträtt i 5 år varje dag då?? Varför gör du inte det ??
Förstår du nu vart jag vill komma,, jag vill att du ska förstå att allt behöver en ny fräsch look efter ett tag,, jag tror ju inte att du kommer gå i dom där jeansen i 40 år till inte,, byter du kalsonger då? haha,, varför det,, jo funktionen där är väl att man vill ha det fräscht,, men om det var så att alla gick i samma kläder skulle ju alla kläd affärer varit stängda för länge sen,, eller hur,, vad fan ni än säger så kommer majoriteten av folket fortfarande vilja ha förändring, det förstår ni väl.

Fan ni ska då haka upp er på små saker,, här slänger jag ur mej en hel drös med ideer och ni uppmärksammar mitt sätt att snacka, skriva,, va fan spelar det för roll.
Jag vill bara att ni ska berätta vad ni tycker om själva layouten på sidan,, det var frågan och tråden i alla mina inlägg,, Det var därför jag startade detta inlägg,,
MODS pls ändra topic från va faaaaan till :: Ny Layout på Whoa ??
eller nåt,,

Manager

2013-04-15 12:34
Jag har varit på många forum genom åren och whoa fungerar bättre än samtliga. Varför laga nåt som inte är sönder.

Färger orkar jag däremot inte jiddra om, som att det spelar nån roll egentligen.
Redline!
DJ

2013-04-15 12:59
Octagon nu förstår jag ju inte heller vad ditt inlägg gör för skillnad,, vad bidrog det med? Så varför svara om du inte har några egna ideer,,
Du upprepar ju precis det som Misery_chick skrev i sitt inlägg längre upp.

Det var precis det här jag menade med att stampa på samma ställe,,
vadå var det inte en upprepning du precis gjorde då?
Va fan det är ju ni som jiddrar och hakar upp er,, läs inlägget från början nu och tänk på vad jag skrivit så kanske du ser den röda tråden.. kanske,, ta det inte personligt nu heller det är inte syftet ;)

Jag hade gärna sett Whoa i lite mer "P Diddy" stil,, lite finess och en ny look på sidan hade varit coolt det är allt jag säger.. jag försöker endast få Whoa att förstå att förändring är många gånger något som behövs för att få lite ny fart o fläkt.

När folk som kommer in på sidan och ser att inget har förändrats på 10 år hur intressant känns den för dom? Kanske därför trafiken på sidan minskar också,, men Whoa är fortfarande ledande och jag tror aldrig att sidan kommer att dö ut, eftersom den varit med så länge. Den är väl smått legendarisk :D

Vi har ju som sagt redan gått igenom det här med Whoa och dom har varken tid eller pengar men små skillnader kan ju bara vara positiva,, alltså alla förändringar bra som dåliga ger ju respons, så att byta färgen och mönster är ett litet enkelt knep för att få folk att tro att förändring är på gång,, eller att den existerar iaf,, alla vill ju ha nåt nytt till slut. Förstår ni inte det?? (OBS, svara inte på den frågan nu) Tänk snarare på vad framtiden för Whoa skulle kunna erbjuda eller hur den hade kunnat sett ut om det fanns pengar.

Om alla svenska stor rappare bara la typ mellan 1.000 - 5.000 spänn så hade det kunnat varit en mega fet sida det här, har ni någonsin frågat rap eliten om inte nån vill hjälpa till lite grann ekonomiskt ?? Det är ju som sagt Sveriges hiphop forum nr. 1.. Aja jag bara bollar lite ideer här,, o sluta citera för fan och använd hjärnan till o komma på något skapande.

Producent

2013-04-15 13:09
Jag får den uppfattningen att du tycker att framåt, nytt och utvecklande är bättre.
Bara för att någonting är uppdaterat och nytt så behöver det inte vara bättre, oftast tycker jag att originalet är bäst. Annars skulle folk tycka att youtube låter bättre än vinyl.

2013-04-15 13:29
alltså är det bara jag som får en känsla av att någon tjackpladdrar loss hejdlöst här?
du behöver sova guy, återkom sen...
Manager

2013-04-15 13:33
nu förstår jag ju inte heller vad ditt inlägg gör för skillnad,, vad bidrog det med?

Jag försöker illustrera att vi är fler som är emot dina idéer om att göra whoa i lite mer "P. Diddy"-stil.

Jag hävdar fortfarande att det var Facebook som dödade trafiken till whoa (och alla andra communitys).
Redline!

2013-04-15 13:38
Jag hade gärna sett Whoa i lite mer "P Diddy" stil,, lite finess och en ny look på sidan hade varit coolt det är allt jag säger..

Det går tyvärr inte att tillfredsställa alla. Jag hänger här för kärleken till musiken och inte för att layouten tillfredsställer mina personliga behov. Hiphop är en en variation av stilar och uttryck, vilket gör det självklart att layouten ska vara så neutral så möjligt. Jag tror whoa hade förlorat en hel del användare genom att göra en P-diddy layout, eftersom den sub-genren inte tilltalar alla. Personligen så hade jag aldrig registrerat mig på en sida med en sån layout.

Däremot så tycker jag definitivt att man ska få komma med förslag på smågrejer som hade kunnat förenkla användandet. Även när man är nyregistrerad. Vi som redan hänger här hänger här redan och är nöjda, men de som är nya går sin väg om det inte passar dem och då är det bättre att säga vad man tycker kan bli bättre.
Producent

2013-04-15 14:59
Folk har rockat jeans sedan 1870 talet är det fel att göra det år 2013?

2013-04-15 15:05
Ni borde ta bort hela "övrigt" delen i forumen, dem förstör hela "hiphop sidan"

2013-04-15 15:12
Moka

Nej, det är där det nästan är mest aktivitet tyvärr men knappast som att aktiviteten i de andra skulle öka om de togs bort, fler skulle bara bänka sig på facebook.

Fan va jag hatar facebook, förstår inte hur världen kunde köpa detta förvuxna lunarstorm.

2013-04-15 15:30
Hellre att folk försvinner än att man ska sitta och läsa om trådar som "det är en söt kille som jag inte vågar prata med, hjälp" piss på ett hiphop forum.

2013-04-15 15:55
haha...måste man klicka in på alla trådar?

hiphop i sig är något stort och begränsar sig inte till rap och beats.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-04-15 16:18
"hiphop i sig är något stort och begränsar sig inte till rap och beats"

Kul att du argumenterar för något som inte ens blivit sagt? Det jag säger är det alla redan vet. Fokusen försvinner från hiphopen på denna sida så länge dem har "övrigt" delen här. Sen om dem förlorar folk så är det en uppoffring VÄRD att göra för sån skit hör inte hemma här.

Och jag vet att man inte behöver klicka in på alla trådar din dumma jävel. gräset är grönt, nu sa jag också nått uppenbart.

DJ

2013-04-15 17:03
Ja det är klart att den ska vara neutral,, jag tycker inte heller om allt som Diddy gör eller står för,, men snubben har stil. tog han bara som exempel för att folk skulle kunna relatera till något slags färg schema,,

Klart att hiphop har en hel del olika ansikten beroende på vem du frågar..
Jag gillar personligen det som är mest skitigt,, Wu-tang, Ol Dirty bastard etc..

Men tycker bara att dom hade kunnat ändra till svart i bakgrunden med lite graffiti art eller nåt,, bilder ifrån spelningar kanske,, jag menar bara att ingen kan väl påstå att Whoa utstrålar hiphop direkt, ??

Känns inte som sidan har någon riktig identitet enligt mej,, den "flirtar" för mycket med annat.

Jag anser att Hiphop är en livstil,, men det känns inte som livstilen avspeglas alls här på Whoa. Layout & Design mässigt känns det ju som Lunarstorm med hiphop tema,,, No offence,, Men det hade väl inte skadat att ha feta album covers i bakgrunden,, sånt gjort av Svenskar eller sånt från staterna, hade ni inte gillat det ?

Lite Nas, Mobb Deep, Eminem, DMX, Wu-Tang, Black Moon, 50 Cent, Dr, Dre,, ja alla dom där albumen som gjorde att man började hålla på själv,, tunga grejer,,
för kan man då inte hylla hiphopen lite mer med nåt i bakgrunden,,
eller är det så himla fel att få sidan att faktiskt utstråla lite mer hiphop eller ??

Moderator

2013-04-15 17:59
jayyer365 skrev:

Jag anser att Hiphop är en livstil,, men det känns inte som livstilen avspeglas alls här på Whoa. Layout & Design mässigt känns det ju som Lunarstorm med hiphop tema,,, No offence,, Men det hade väl inte skadat att ha feta album covers i bakgrunden,, sånt gjort av Svenskar eller sånt från staterna, hade ni inte gillat det ?

Nej jag hade tyckt att det såg jävligt störigt och lite töntigt ut.

Varför har du så svårt att inse att de flesta inte håller med dig om det här?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent

2013-04-15 18:09
Men tycker bara att dom hade kunnat ändra till svart i bakgrunden med lite graffiti art eller nåt,, bilder ifrån spelningar kanske,

Svart bakgrund skulle göra sidan svårare att läsa och man skulle bli trött i ögonen.
Lite graffiti i bakgrunden och fotografier från spelningar i bakgrunden skulle göra att sidan ser väldigt plottrig ut.

Lite Nas, Mobb Deep, Eminem, DMX, Wu-Tang, Black Moon, 50 Cent, Dr, Dre,, ja alla dom där albumen som gjorde att man började hålla på själv,, tunga grejer,,

Jag gillar också deras musik men jag tycker att det skulle se väldigt tacky ut. Samtidigt skulle jag uppfatta det som att Whoa skulle ta ställning i musik, jag ser hellre att Whoa är lite mer oberoende. För mig räcker det gott och väl med "Whoa rekomenderar".

2013-04-15 18:13
Och jag vet att man inte behöver klicka in på alla trådar din dumma jävel

ditt lilla mogge!

DU skrev att DU inte vill BEHÖVA läsa....läs inte den skiten då. vem tvingar ditt lilla äckliga arsle att läsa nåt öht!?

åt helvete med dig din fjant!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-04-15 18:34
ey du snubben jayyer365!

Du har ju varit medlem sen i förrgår. Go home u drunk!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-04-15 19:10
Skulle ju vara bra om ni (whoa) hade en donera-banner/länk vid reklambannersarna.
Tror det skulle dra in lite mer pengar.
DJ

2013-04-15 19:15
Jag har fler användare Manel,, om jag inte haft det hade jag hållt munnen.
Tro mej jag har varit här i princip sen starten och det är ju därför jag tycker att sidan behöver ett lyft..

Jag vet inte varför jag har så svårt att fatta det,, det är väl bara jag som vill ha en ny layout då antar jag,, trodde väl att nån kände likadant.. Kan ni inte ha en liten omröstning då,, så ska jag ge mej sen.

Tycker du Whoa ska byta layout ??
JA NEJ VET INTE

Okej det kanske blir lite plottrigt med album art och graffiti i bakgrunden men det behöver inte bli det, typisk inställning som att det redan blivit keff innan någon ens testat det, det är fult att döma ;P

Jag tycker snarare att ni är inskränkta som fan,, ni skriker ju nej nej för fan ändra inget.. återigen läs vad jag skrivit,, kan det vara så farligt med en svart bakgrund,, funkar det inte så är det väl bara å byta tillbaka.. och jag skrev inte att det ska vara svart bakom texten tex här.,, utan menar den där gråa zonen till höger och vänster,, runt omkring.

Aja,, jag ska ta några screenshots på sidan och sätta ihop nåt i photoshop ;D,, kanske blir det bra, kanske inte,, men kan vara kul och visa på lite variation iaf

2013-04-15 19:21

JA NEJ VET INTE

Verkligen inte. Helt med Dopeness, tror att inreda whoa som ett tonårsrum skulle innebär döds-stöten, tillräckligt stigmatiserat att hänga här som det är.

2013-04-15 19:57
JA NEJ VET INTE

Nej
Rappare

2013-04-17 11:09
Jag minns när Whoa bytte till nuvarande layout. Fy satan vad förbannad jag blev, tyckte den var alldeles för flashig.
DJ

2013-04-17 18:02
Haha,, ja det brukar bli så när något man är van vid byter skepnad,,
Fortsätter denna diskussionen i en ny tråd ::::

http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/728781/1.aspx

Producent

2013-04-17 19:18
Jag hade stört mig jävligt mycket om designen byttes nu, men det är nog en vanefråga bara. Den här designen, som väl var jävligt "hipp" när den kom för tio år sen, känns nog väldigt väldigt föråldrad i nya användares ögon. Vilket nog kan vara värt att tänka på om ni vill öka besökar/användarantalet.
Give my regards to King Tut, asshole
DJ

2013-04-17 19:31
precis vad jag försökt få dom att förstå,,, kolla länken nedan för mer konkreta förslag gjorda av myself.-

http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/728781/1.aspx

Rappare

2013-04-17 19:45
Den här designen, som väl var jävligt "hipp" när den kom för tio år sen
Fast det var nog bara tre-fyra år sen nuvarande design sattes i bruk. Samma färgtema som föregångaren dock.

2013-04-17 21:03
Lysande Stickan!

Kan lägga till mina cents på denna diskussionen.

Det jag gillar med whoas avskalade och mer neutrala utseende är att det inte tar bort fokus från sidans egentliga syfte. Sidans syfte skulle bara begränsas av massa krimskrams runtom, nu är inte jag överdrivet nere med internet så jag vet inte om det finns alternativ till whoa förutom kingsize(rent informationsflödesmässigt)

Om man ska dra en parallell då till tex kingsize som har en väldigt (2013) layout på sin hemsida, för man skulle kunna kopiera sidan och lägga till en foruminslag och det skulle i princip vara samma sak? Förutom då att sidorna har helt olika förutsättningar. Tycker kingsize och det mesta som kommer därifrån känns plastigt och ytligt, lite som o läsa en damtidning(inget fel med det men intresserar mig inte så mycket)

Det är väl det som skapar hela denna problematiken även för ägarna av siten skulle jag förmoda, då allt arbete som nämnts tidigare är ideelt. Man märker ju bara att på senaste tiden så har aktiviteten sjunkit i uppdateringar från "styrande händer" vilket är lite synd då detta uppskattats.

Det som jag försöker komma till är;

Detta forum kanske inte passar dina behov samt många andras, men det är ett väldigt uppskattat forum för den skåra som vill vara med och skapa sidan själva om du förstår vad jag menar med det. JAG tror inte samma behov av "flaschy flaschy" letar sig in på whoa, jag tror dom som söker detta ramlar av relativt fort.
Lite därför jag kände behovet av att göra ett inlägg, för JAG tror att den allmänna uppfattningen är att allt runtomkring ej behövs, sålänge man får det man sökte efter(musik). Så tar vi och återkopplar lite fort bara till hela grejjen med att skapa siten själv (musik i fokus) lalala PUNKT.

PS. Angående diskussionen om att ta bort sektioner, det tycker jag inte. Det finns folk av nostalgisk läggning och dessa människor uppskattar antagligen detta, sen var det även någon vis herre/kvinna som sa högre upp att om du inte vill läsa något, då behöver du inte klicka på det.
Och om man tycker sig missat något som uppdaterats då kan man ju alltid klicka till nästa "blad" och titta uppdateringarna på den sidan, det är väl det som är det härliga att allt finns kvar? Du kan gå in en gång i halvåret och läsa whoa i en iglo i en vecka om du nu så vill så finns allting kvar.

Så ser jag på saken iaf, hoppas du hittar det du söker efter / lyckas skapa det du söker efter.

Fred till snubbar som sliter för skiten.

One