I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa har mesiga regler

Whoa Community - Allmänt om whoa

2011-03-31 23:42

Whoa har mesiga regler

Postade en tråd för ett tag sedan när jag behövde hjälp med ett pc-spel då jag satt fast, och tråden togs bort. Man får tydligen inte fråga om hjälp :P

Är det bara jag eller var det en grymt fånigt orsak till att ta bort mitt inlägg?
Varför får man inte fråga om hjälp för ett pc-spel?

2011-04-01 00:28
För att fusk är för pussies! Du måste lida dig igenom spelet som en man! Dagens kids asså med alla cheats, jag minns Commodore 64 och Amiga när jag var liten, där var det inte snack om att fuska något, ;)

Sen började Konami (Upp, Upp, Ner, Ner, Vänster, Höger, Vänster, Höger, B, A, B, A) mfl NES-producenter fucka upp allt med sina koder och idag har jag fan polare som direkt efter att de har köpt ett spel går in och söker fram en walkthrough för spelet för de orkar liksom inte leta själva, ^^
Producent

2011-04-02 16:46
Upp, Upp, Ner, Ner, Vänster, Höger, Vänster, Höger, B, A, B, A select start................

och att be om hjälp har inte ett skit med att fuska att göra.
Redaktionschef

2011-04-02 17:09
Mesiga? Du tycker vi ska ta i hårdare alltså? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-04-02 22:48
Sexpack

Det handlar om att vi inte vill att forumen/et ska fyllas upp med folk som frågar efter hjälp när man kan googla efter ett svar på en sekund. I reglerna har vi t.o.m. förslag på var du kan leta efter hjälp om du behöver det :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Admin

2011-04-04 12:21
sexpack:gamefaqs.com har allt du någonsin kommer behöva!

Producent

2011-04-28 00:08
Det handlar om att vi inte vill att forumen/et ska fyllas upp med folk som frågar efter hjälp när man kan googla efter ett svar på en sekund. I reglerna har vi t.o.m. förslag på var du kan leta efter hjälp om du behöver det :)

Då skulle ni juh kunna ta bort hela forumet konsol/pc spel eftersom allt som frågas går o googla...eller har jag fel??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Admin

2011-04-29 00:04
Fumez: Man kan fortfarande diskutera spel där, och samtal mellan dig själv och andra intresserade individer går inte att googla! :)
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Producent

2011-04-29 00:29
Testosteron: så enda syftet med det forumet e att diskutera med andra om spel? helt förbjudet att starta en tråd om hjälp?? som kanske efter man fått hjälp gå in i ett skede där man surrat om spelat...

2011-05-01 23:51
Om man nu vill fråga i smyg, om man av nån anledning är emot google och dess system, så kan du ju skapa en tråd om själva spelet, eller leta upp nån, och börja diskutera det för att sedan fråga lite i smyg om hjälp. Gäller att ha tålamod.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Moderator

2011-05-02 11:59
Sellish

Jag gillar "fråga i smyg"-konceptet där man, precis som du säger, väver in frågan i en livlig debatt. Dock funkar det sällan med just gamers då de flesta saknar tålamod. Jag kan bara tala för mig själv, men ofta hinner kontrollen flyga i väggen både en och två gånger innan jag ens har fått upp Google ;)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent

2011-05-02 14:37
Sen ska man juh inte spela Tv spel om man inte klarar av spelet utan att ta hjälp. Det som e det roliga med spel att man får sitta o nöta som en tok för att klara av en viss del av spelet man har fasnat i. Tänk den tiden då internet inte fanns o man spelade då va det bara o nöta tills man va klar =D

2011-05-04 16:28
Sexpack
Är det bara jag eller var det en grymt fånigt orsak till att ta bort mitt inlägg?
Varför får man inte fråga om hjälp för ett pc-spel?
Om det du behöver hjälp med verkligen inte går att googla fram (eller står på en sida i stil med Gamefaqs.com) så är det väl bara att tala om det för moderatorn så h*n kan ha lite överseende och göra ett undantag? I annat fall är det väl inte mer än rätt att tråden rykte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2011-05-18 12:29
GAIA: Jag hade en röd liten låda man satte i där bak på Amigat och tryckte man på en liten knapp på den när man skulle ladda spelet så fick man upp en fuskmeny. Det fungerade på jävligt många spel.

Redline!