I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Funktioner DU saknar på whoa?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2010-03-17 15:42

Funktioner DU saknar på whoa?

Med jämna mellanrum försöker vi fixa till, göra iordning och lägga till grejer och funktioner som ni användare vill ha och saknar.

Det kan vara rent praktiska saker, saker som bara är roliga eller saker som gör nytta, eller varför inte allt i ett?

Har DU förslag på funktioner och saker du saknar på whoa?
Skriv då ett inlägg i den här tråden och beskriv så detaljerat du kan vad du vill ha, illustrera med en bild om det behövs, varför vi skulle ha det osv.
Sen kommer vi kolla över förslagen, välja ut de vi tycker är bäst, enklast att fixa osv och sen förhoppnings lägga till saker allteftersom.

Spåna på!

/ Kristin

2010-03-18 13:37
Ett matlagninsforum, varför? Skoj, lätt att fixa, ja! Kommer bli poppis, ja självklart.

Kör bara, kör.
be the change
Moderator

2010-03-18 23:17
Jag saknar det berömda häftstiftet.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-03-19 09:31
Fast det fungerar dessvärre inte riktigt med dagens design, krävdes frames för att det skulle fungera felfritt.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-03-19 11:13
sökfunktion för inboxen skulle inte va fel, både för rubriker och inläggen
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Promotor

2010-03-19 19:39
utkorg

Producent

2010-03-20 16:00
att kunna se hur många som har besökt en viss tråd...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-03-21 00:58
att kunna se hur många som har besökt en viss tråd...

word
Moderator

2010-03-21 01:53
Njae, enda jag vill se är en utkorg. Eller iallafall så att jag kan se vad jag skickat för meddelande till folk.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-03-21 12:36
Borde finnas en i specialforum där man kan se senaste postade I trådar. Alltså inte de trådar som postat senast utan de som fått svar senast.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-03-21 12:51
tack_för_fisken P23
Specialforum > Aktiva?

2010-03-21 12:53
Hahaha aha! Har aldrig klickat på den förrut :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-03-21 15:10
Dela upp beats forumet till: Free Beats och Beats For Sale/Ge kritik Beats
Producent

2010-03-27 11:37
Word på Marc. Skulle vara riktigt bra om det fanns.
One Day.

2010-03-27 14:10
Skulle i och för sig kunna lösas med nån enkel filtrering av rubriktaggning, typ en dropdown med
Jag vill se:
- Alla beats
- Freebeats
- Beats säljes
- Söker kritik

Kunde nog fixas liknande i audio / video och köp / sälj också :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Moderator

2010-03-28 13:15
Mabande P33 Du har fan en poäng där
//TW
Producent

2010-03-28 22:54
Det skulle bli sjukt mycke skönare att kunna filtrera! :)

2010-03-28 23:00
vår hiphop / allmänt
hade jag velat se. :)
Redaktionschef

2010-03-28 23:01
Vad skulle man diskutera där? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Redaktionen

2010-03-31 16:16
Håller med Marc och Mabande.. :)

Skulle i och för sig kunna lösas med nån enkel filtrering av rubriktaggning, typ en dropdown med

Jag vill se:
- Alla beats
- Freebeats
- Beats säljes
- Söker kritik

Låter toksmart. Och att det kanske finns "checkboxes" med alternativen där man klickar i vad det är för sorts tråd.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-03-31 20:56
MOLGAN!
-- Mellanslagsanvändare --
Producent

2010-04-01 02:03

Jag vill se:
- Alla beats
- Freebeats
- Beats säljes
- Söker kritik

One Day.

2010-04-01 09:42
Jag vill ha så att man får poäng för varje sak man gör. Inte helt olikt Status på Lunarstorm!

Eller.. njae...

Däremot hade Topplist-forumet inte varit helt fel att få tillbaks. Fanns säkert en legitim anledning att ta bort den, men lite nya forum överlag hade känts fräscht faktiskt. Känns som att mycket just nu försvinner bland det andra i Blandat och vardagsfilosofi faktiskt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-04-01 09:44
Ja just det. En "Rapportera"-knapp.

Om jag ser ett otrevligt troll som bara leker Allan i en tråd så hade det varit bekvämt om jag kunde rapportera honom/henne. Underlättar för alla.

Självklart ska även missbruk av sagd funktion straffas.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-04-01 09:53
Mephisto: Det finns ju :)

2010-04-01 10:05
Det gör det va?!

Herregud vad pinsamt. Nu inser jag att jag tillochmed använt den. Glömde nog bara av den eftersom den finns på presentationen. Men det är ju bra då. Haha.

2010-04-01 12:45
mephisto:
Nu kallar jag dig snitch, ska du anmäla mig? ;)

2010-04-04 23:50
Det är bra som det är tack! Nästan lite för mycket va..
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2010-04-05 00:57
har länge önskat någon slags besöks-logg funktion..
Moderator

2010-04-05 02:28
krossad_anka Nej men förfan hur ska man då kunna stalka folk?
//TW

2010-04-05 15:10
Saknar matlagnings forum mest :)

2010-04-05 18:34
Om vi ska ha fler forum så måste de vara aktiva för att det skall vara någon poäng. Vi har testat diverse olika forum som på förhand haft ett stort stöd men som sedan fått stryka på foten, på grund av för låg aktivitet.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-04-05 22:21
Nu har jag inte såbra koll om det redan finns men, så att man själv kan bestämma hur många inlägg per sida som visas skulle vara grymt.

2010-04-05 22:34
Ja, saknar gamla recensionsforumet nu ligger ju bara min bastu- och idoleddie recensioner någonstans och skräpar i cyberrymden...

2010-04-05 23:22
Håller med jeffi där!

Sen saknar jag faktiskt dagens punchline...
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-04-07 22:14
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Groupie

2010-04-09 14:05
Lite flera forum hade inte skadat. Vad spelar det för roll om de används i mindre utsträckning än det andra?

Sen hade häftstiftet inte setat fel, men det finns säkert en vettig förklaring till varför inte den finns kvar.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-04-09 15:53
man borde kunna redigera sina inlägg! i alla fall typ 15 minuter efter att man har postat, istället för ta bort-knappen inom 2 minuter eller vad det är. vet inte hur många gånger jag har tagit bort och sen postat igen efter att ha skrivit fel någonstans. riktigt störigt i längden.
Redaktionen

2010-04-12 18:40
tack_för_fisken P23
ctrl+c och crtl+v.. :)
Är iofs lite jobbigt om man har många länkar, audio eller bilder. Men då brukar jag köra en ctrl+c innan jag trycker "Posta nytt inlägg"..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-04-12 19:07
jo jag brukar också köra den. men det vore ändå skönare att kunna redigera istället.

2010-04-30 11:39
jag saknar att man kan regnordna trådarna... På vissa forum trycker du bara på datumet och ordnas det först , först eller sist sist .. Samma med svar på träden med mera..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2010-05-04 00:15
Jag skulle önska att ni gjorde en Visby-del under Klubb & Konserter för sommaren 2010. Tack!

2010-05-04 21:35
rangordna *
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2010-05-07 08:35
I iPhoneappen:

1. Kunna se mina senaste dvs de inlägg jag kommenterat

2. om man klickar på ett topic på första sidan får man Av någon anledning inte upp hela upp hela topicen. Idag måste man gå in i forumet och leta upp tråden igen för att läsa hela.

Annars är appen grym!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2010-05-07 11:19
Kul med feedback på, och förslag för, iphoneversionen :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Rappare

2010-05-11 21:39
Skrivit om detta tidigare; tycker att det hade varit soft med ett specialforum som hette "Dina vänners skapade". Där läggs trådar som folk på din vännerlista har skapat, och om man har överdrivet mycket vänner (vilket de flesta tycks ha nowadays) så kan man liksom bocka för vilkas trådar man vill ta del av.

Detta känns som ett schysst sätt att få bort spam i gästboken i stil med "Eeey, polarn! Checka min nya låt!". Det är även kul att se vad töntkompisarna har för sig i allmänhet.
Moderator

2010-06-09 18:03
Om det inte redan är sagt skulle det vara skönt att kunna filtrera eller söka i sina meddelande. Vet att jag har en viktig konversation långt långt bak som jag måste läsa nu, men är gött drygt att bläddra igenom.

2010-06-16 22:17
iPhoneappen verkar liggar nere sen typ en vecka tillbaka? Har varit utomlands och inte kunnat logga in på en vecka. "Server error in application sql exception"

Lösning på gång?
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2010-06-23 19:12
MOLGAN!!!
-- Mellanslagsanvändare --

2010-07-14 20:37
Kunna trycka på "svar" och få upp de trådar i ett specifikt forum som har fått mest svar, ett problem är ju att historiken går långt tillbaka. Men det löser ni ju säkert bra : )
Ålltzen, Växjö, Bremen.