I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad fan är det med whoa ?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2009-02-25 13:01

vad fan är det med whoa ?

som sagt vad fan är det med den här sidan ? jag gjorde en tråd om att hasch inte gör psykos sen i går gjorde jag en ny tråd om att jag söker verktyg , bongar osv.
den första tråden jag gjorde om psykosen verkade vara om tyckt av vissa här. när den togs bort så fick jag massa privata medelanden och all frågade varför den va borta.
i går hände samma sak , " Din tråd har tagits bort. det finns bättre forum för sådant "
jaha ? men nu sökte jag här och det va en som sålde sin bong är för inte alls så länge sedan. så frågan är varför får man inte diskutera cannabis och marijuana på detta forum ?

visst det är inte lagligt men det är fan inte graffiti heller så jag ser inte riktigt vad problemet är

Peace

(Inlägget ändrat av chisel 2009-02-25 14:35:44)

(Inlägget låst av Mabande som hänvisar till den redan existerande (och löjligt långa) diskussionen om exakt samma ämne 2009-02-25 21:19:26)

Mecka upp en fet jävla skurre

2009-02-25 13:02
kolla i allmänt om whoam för tråd med svar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-25 13:02
Äsch, är väl lite som att man inte får länka till piratade mp3or men man får starta en tråd om spotsave etc.

Inte som att man behöver snacka om skiten här ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-25 13:04
Vill du diskutera varför man inte får diskutera cannabis kan du göra det här.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2009-02-25 13:06
oj såg inte den tråden ,

3rdsoul P23 : skiten ? jo det tycker jag man får göra ?

90 % av alla sjunger ju om det så borde ju inte vara några problem att prata om det här ?
Redaktionen

2009-02-25 13:13
vill vi att whoa ska bli flashback? neee..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-02-25 13:15
haha bara för vi diskuterar cb ?

2009-02-25 13:16
och varför fick jag inte söka ? en bong när , en fick sälja sin ? :O

2009-02-25 13:31
tryck på länken som någon länkade, där har du dina svar?
work some magic
Redaktionen

2009-02-25 13:37
algotsson P20
ne.. för att regler finns om cb, torrents, annat olagligt.. osv osv.. gränsen måste dras nånstans.. men som brodin sa..

tryck på länken som någon länkade, där har du dina svar?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-02-25 13:38
Ta det på Flashback.

2009-02-25 13:39
Algotsson: Du skulle ju kunnat frågat den som plockade din tråd, dvs jag, privat. Om det finns en annons vi missat i K&S så rapportera gärna det. Även om inte bongen i sig är olaglig, så är det inget vi vill ha här. Det finns så sjukt många ställen där du kan diskutera droger och drogrelaterade produkter och verktyg, vi vill inte ha det så och därför försvann din tråd.

MODS: flytta tråden till allmänt om, sitter pa whoa via mobilen och kan inte göra det.

2009-02-25 14:02
Ärligt talat så är det patetiskt, jävla skit whoa måste man säga ibland!

Det blir inget flashback forum för att någon diskuterar droger, jag menar om detta forumet (inte bara blandat utan hela sidan) ska vara ett hip hop forum så borde rimligtvis bruk av cannabis kunna diskuteras utan invändningar (jag menar det är ju rätt hip hop det får ni väl hålla med om). Även om det kommer endel drogromantiker så kan det vara intressant för andra i utbildningssyfte osv...kids kanske inte har testat o vill veta farorna!

Sen är det ett JÄVLA hyckleri att ni inte låter någon sälja en bong (som inte är ett olagligt verktyg) men ni har ALDRIG tagit bort trådar i köp o sälj med uppenbart stöldgods, kläder med lappar osv...hycklande whoa!!!

Ni är riktiga fjantar ibland!

2009-02-25 14:05
Ni låter även folk säljer sprayfärg, markers, diskutera tågmålningar, bästa sättet att bygga en färgspruta så att man kan göra 5 m störa tags över hela husväggar men cannabis....herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud

Inte för att jag egentligen bryg mig, droger är rätt tjatigt o diskutera o drogromantikerna som följer med trådarna är ofta dryga o aningen dumma men varför i helvete ska man inte kunna göra det när allt annat tillåts?

Jag menar någon skulle lätt kunna göra en tråd i blandat om t ex "bästa sättet o döda någon", "bästa hämden" osv...skulle säkert få massa sjuka svar men inget skulle göras!

2009-02-25 14:23
word.

att man inte får snacka om bongar i ett "hiphopforum" borde vara olagligt.

2009-02-25 14:46
Vad är det som gör bongar till hiphop? Jag förknippar det mer med smutsrastas.

2009-02-25 15:23
vad är det som inte gör bongar till hiphop.

2009-02-25 16:32
bongar, pipor, ocb's, hasch, majja, skunk etc etc etc...fan de flesta rappare nämner ju det i sina låtar o snackar om hur dom röker det så det borde ju vara rätt hip hop då!

2009-02-25 16:36
MRsalesman

Ingen rappar om något så played och löjligt i den hiphopmusiken jag lyssnar på... men om man lyssnar på ken, så visst. Det har dock ingenting med hiphop att göra... möjligtvis med en socialt utsatt arbetar-/underklass. Men det är inget unikt till hiphopen...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-25 16:37
Om vi ska snacka vad som ÄR hiphop, så ÄR det INTE hiphop med droger öht. Iom att kulturen skapades i en revolt mot det våld och drogmissbruk som skedde på bakgatorna...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-25 17:43
Säga vad man vill, hip hop har sedan dag ett gått hand i hand med droger, vet på fullaste allvar inte om det e sant att hip hop ska vara så jävla MOT droger, fallet är ju inte som så i dagens läge iaf. Graffitimålarna på den tiden knarkade/slogs som fan, kanske ngt som inte framgår i stylewars men ngt man likväl kan få reda på om man forskat lite grundligare!

Å andra sidan tycker jag inte att graff har ngt med hip hop att göra det är bara en efterkonstruktion så varför ska jag bry mig.

Jag vet inte vad du lyssnar på för hip hop men jag hör jävligt mkt snack om droger inom rap-genren. Kommer inte mkt av hip-hopen från just den socialt utsatta underklassen då? Det var ju precis där det började i USA och är fortfarande i många fall där den fortfarande kommer ifrån..

Asså jag kan ju också bli trött på folk som bara rappar om att röka/sälja hasch osv...men att tycka att det är löjligt?? jag vet inte faktist...om det är någons verklighet så är det väl så, inget man kan ändra på!

2009-02-25 21:21
Som sagt: finns redan en (lång) tråd om saken.

Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda