I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-02-17 17:00

veckans text

"1 - Angående veckans text
Angående veckans text
En text som uppfyller kraven på format enligt regelverken och är postad mellan 00:00 på måndagen till och med 23:59 på söndagen i något av de två skrivarforumen på whoa community kan utses till veckans text av moderatorerna i dessa forum. Texten kommer att läggas upp retroaktivt i en löpande stickytråd som återfinns längst upp i Lyricismforumet. Under den följande veckan kommer den mest passande texten under den föregående veckan att kunna beskådas i denna tråd. Texten som blir utvald blir det från olika faktorer. Den kan vara kvalitativt skriven och/eller banbrytande eller orginell inom sin stil. Allt från dikter till battleverser kan utses till veckans text. Moderatorernas beslut är oåterkalleligt och påverkas inte av vem personen som skriver texten är utan bara hur själva texten i sig ser ut."

vad hände med detta? jag har bara varit medlem i ett halvår och inte levt för att uppleva detta, men enligt mig verkar det som en fnantastiskt rolig finess. Jag antar att det är för att moderatorerna "Killerzteve" och "DoktorDöd" har blivit så sjukligt inaktiva i modererandet, att det inte finns längre. men nu har vi ju nya fräscha moderatorer, så varför inte införa det igen?
Om inte intresset finns bland dem heller så kan jag med glädje välja ut en text i veckan med tanke på att jag läser i princip alla som kommer upp i de två lyrikforumen B&C, respektive Lyricism. Det är bara att nån odödlig gör tråden till sticky ;)

Tack för mig.

Blunted in stockholm

2009-02-17 17:45
Det fanns inte när Doktorn & zteve tog över heller, det var nångång innan kanske under cliche & crew.. eller innan det oxå kanske.. har funnits trådar om detta innan vill jag minnas oxå.. du kanske skulle sökt? om du inte gjorde det hehe..
be the change

2009-02-17 18:01
sökte på veckans text i allmänt om whoa och lyricism utan någon tidsintervall, dock utan något resultat. Tack för din info anywayzzzZz.
Blunted in stockholm

2009-02-17 18:56
jaha ok, för jag vet att detta har varit uppe under diskussion.. om man skulle ha nått slags röst system, eller om någon bara satt och valde ut. inget illa menat mot just dig, men jag skulle hellre se någon erfaren lyricist välja ut det isåfall.. Men man skulle kunna sätta en liten knapp -VeckansText- under varje skrivet inlägg i lyricism, och om man trycker där ger man den texten 1 röst.. Kanske.. Vet inte om det funkar, om man skulle kunna göra så att man bara kan rösta en gång.. jag vet inte, men det hade väl varit rätt kool isåfall
be the change

2009-02-17 19:04
med tanke på att det går på en hundradels sekund att göra ett nytt konto här på whoa är nog det en dum idé (att nån skulle göra 20 användare för att få sin text till veckans är ju föga troligt, men vafan, det finns ju alltid mongoloider, så vem vet lixom.)

Sen så har det ju tagits upp nån gång att om man hade något slags "rate"-system så skulle kommentarerna som redan nu är få bli allt färre. Folk skulle lägga sin röst liksom och tänka att "nu har jag gjort mitt", 'schtårru vad jag menar?

none taken förresten, då jag som redan nämnt faktiskt inte är särskilt erfaren, det var ett, inte så jätteseriöst, förslag bara.

:)
Blunted in stockholm

2009-02-18 18:28
komigen. moderatorer/admins/adminchefer, diskutera!
Blunted in stockholm

2009-02-24 15:43
Va inte lata ni borde fixa detta!!!=)
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-02-24 19:41
Vill minnas att det var Trueballa som kom på idén, och människan bannades tidigt 2005 (om jag inte minns helt fel), så det var nog under Gaia-Crew-Hwarang-Shoota-tiden, dvs hösten 2004. Varför vi inte har plockat bort det där är dock lite underligt, då jag har för mig att Veckans Text endast höllt i ett halvår, vilket är ett par år sedan nu.

Jag antar att det är för att moderatorerna "Killerzteve" och "DoktorDöd" har blivit så sjukligt inaktiva i modererandet, att det inte finns längre.
Som JackVegas skrev, det här var inte under varken min eller Killerzteves tid. Veckans Text dog ut då det inte fanns tid hos dom dåvarande moderatorerna. Och angående inaktiviteten: hade jag fått betalt för att sitta på Whoa så hade det garanterat Veckans Text varit i full fart, nu är dock verkligheten annorlunda.

Om inte intresset finns bland dem heller så kan jag med glädje välja ut en text i veckan med tanke på att jag läser i princip alla som kommer upp i de två lyrikforumen B&C, respektive Lyricism.
Utan att väcka irritation, men personligen ser jag hellre någon som är mer insatt inom "skriveriet" och kanske också har ett par Whoa-år på nacken som får anta rollen som en eventuell "Veckans Text-nominerare" - främst då det är lätt att blicka tillbaka på personens inlägg genom åren (för att se hur bl.a ordval förs osv), men också för att någon som är fläckfri enligt Whoa-registret fasten långt medlemskap är med tillitsfullt än en medlem som är relativt ny och inte skrivit lika länge. Sticker dock inte under stol med det faktumet att det är smickrande att folk vill hjälpa till.

Men, för att få saken sagd: en Veckans Text är nog i dagsläget väldigt svårt att få igenom, så pass att det egentligen inte borde stå något om någon Veckans Text i FAQ'en, som det i nuläget gör.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-27 14:20
Okej, tack, då vet man.
Blunted in stockholm

2009-03-01 16:20
tycker hellre ni ska införskaffa veckans/dagens punchline igen!

2009-03-01 16:44
ReskOnee
WOOOORD!

2009-03-02 11:30
Det hade definitivt höjt standarden i Lyricism.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-03-06 15:07
" Det hade definitivt höjt standarden i Lyricism. "

där har vi ett ord upp!
Blunted in stockholm

2009-03-08 21:39
Veckans guldkorn finns nu, fan va bra jobbat där admins
be the change

2009-03-08 22:07
Pah! det är fler mods än admins inblandade i Guldkornen så äras de som äras bör - cred to the mods :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-03-08 22:16
NEJ! Creds till mig som tog upp idén igen!
Blunted in stockholm

2009-03-08 22:26
pff, gusst i ta inte åt dig äran, finns många som har vädjat till dom.

Aight bande :)
be the change