I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Joda föreslår, del 2(.0)

Whoa Community - Allmänt om whoa

2009-01-29 14:35

Joda föreslår, del 2(.0)

Det vore önskvärt med en knapp typ kursivt/citat som inte visade mer än 1-2 rader text om man inte själv klickar fram den. Det skulle helt klart öka läsbarheten och minska ner på trådlängder osv utan att kräva särskilt mkt kodande.

Ett enkelt js-accordion är egentligen allt jag ber om, samt en knapp för funktionen. Spoiler fungerar ju mer eller mindre på samma sätt redan, så känns som det vore smidigt att lägga till.

SpoilerSåhär fast utan att texten döljs initialt men samtidigt inte visas i sin helhet.

Ett annat enkelt JS att lägga till som jag tror skulle göra nytta är en "notifier" (hejja svenska) för inläggslängd (behöver endast signalera när man kommer i närheten av och över 6000 tecken). På så sätt skulle gränsen vara mindre jobbig och ställa till med mindre besvär.

Tack för mig.

cry me a river!
--> thcrew

2009-01-29 14:37
hade tydligen fel om hur spoilerfunktionen fungerande, ber om ursäkt :(
Trodde den inte visade allt förrän man klickade.

Kan till och med för att visa på min enorma välvilja bidra med js i båda fallen om det mot förmodan skulle vara önskvärt.

Tack återigen.
cry me a river!
--> thcrew

2009-01-29 16:01
tycker det skulle vara ganska soft jag med faktiskt.
Blunted in stockholm

2009-01-31 14:22
joda: Vad för slags text skulle man markera som det du beskriver? Enda jag kan komma på är något väldigt offtopic, som bara dom som verkligen vill läsa allt kan läsa. Annars är väl allt man skriver ganska väsentligt att alla som är med i diskussioner läser? Eller har jag inte förstått din poäng?

2009-01-31 14:25
t.ex om man i en bildtråd ska posta 5 bilder i ett inlägg är det ju skitsoft att kunna dölja dom med en sån funktion som joda beskriver, och med ett enkelt knapptryck få fram bilderna.
Blunted in stockholm

2009-01-31 14:55
Mja, just bilder tänkte jag personligen inte på, men även det kan väl vara vettigt kanske..

CapKillah
Vad för slags text skulle man markera som det du beskriver? Enda jag kan komma på är något väldigt offtopic, som bara dom som verkligen vill läsa allt kan läsa. Annars är väl allt man skriver ganska väsentligt att alla som är med i diskussioner läser? Eller har jag inte förstått din poäng?
Om jag svarar på ett långt inlägg och på klassiskt whoa maner kör kursivt på den del jag svarar på innan inlägget blir det lätt dubbelt så långt det jag själv skrev.. för att vara övertydlig gjorde jag samma sak med det du skrev nu, även om det kändes lite overkill just den här gången..
cry me a river!
--> thcrew

2009-02-01 11:38
joda: Okej, då är jag med! Då man återger något som redan skrivits i tråden. Ja, det vore ju inte så dumt.

2009-02-01 11:58
prexis
cry me a river!
--> thcrew

2009-03-02 17:13
Spoilerfunktionen här är så jävla tärd... Färgen på texten är ju helt fel, måste alltid vinkla skärmen för att kunna läsa. Kan ni inte lösa det som på Flashback? Alltså som joda vill ha, att man klickar fram texten. Fast för spoilers bah.

Och så är det på tiden att man ska kunna editera sina inlägg! Ni har i alla år kört på argumentet att det inte skulle funka, folk skulle editera sina inlägg i efterhand ifall dom förlorar poänger osv. Men det fungerar ju i alla andra forum det används.

Och så öka tillåten teckenmängd! 6000 tecken är för lite...

2009-03-02 17:34
Gurra

du har aldrig funderat på att markera texten som står där? Fniss :)

Klicka fram texten för spoilers vore helt klart bra.. fast ja vill ha klicka fram för citat med.. vill man inte läsa ett citat på 500 ord vill man inte se det heller.

ökad teckenmängd vore helt klart uppskattat. förstår inte varför det inte redan skett. alternativt att den klarar av att dela upp det på x antal inlägg för egen maskin, det vore väl också acceptabelt, fast det kanske strular till det med tagsen.

cry me a river!
--> thcrew

2009-03-02 17:36
joda: Haha det är klart jag gör. Om jag inte markerar den syns den inte alls. Tror jag. Nej det gör den inte, jag såg inget nu iaf.

2009-03-02 18:27
den syns om man inte markerar, men svårt att läsa i den färgen :)
cry me a river!
--> thcrew

2009-03-02 20:40
Något annat som skulle spara bandbredd är väl om alla bilder visades som, vad fan heter den? mindre bilder... sen klickar man för full storlek.. skulle vara bra i ex. bildtrådarna när man fullkomligt skiter i hur killarna ser ut.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-03-02 21:50
Haha, simba ;)

servern kanske inte gillar att ändra storlek på massa bilder on the fly dock.. vilket kan vara nått att tänka på.
cry me a river!
--> thcrew