Whoa är inte längre vad det en gång var...
Det fanns en tid då huvudingrediensen i denna soppa som kallas för whoa var kärlek till musiken. Denna kärlek har under åren gradvis tynat bort till den grad att den nu är hart när obefintlig. Whoa har förvandlats till en vinstdriven sida, vilket kanske framgår allra tydligast av den reklam som nuförtiden befläckar sidan. Genom banners har Dogge skrikit åt mig, Chris Brown har poserat i vit hatt, osv. Var är kärleken till musiken? Säg mig, när förvandlades whoa till en girighetens sida? Någon som håller med mig?
Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.
Detta sagt av en som varit medlem sedan '06. Har du f.ö. glömt bort tillsägelsen du fått? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
3 banners på höger sida = girighetens högborg? Den dagen whoa börjar se ut som Aftonbladet kan jag förstå att du reagerar men kom igen...? Det kostar att driva en sida, det kostar med serverutrymme etc etc. Om det inte fanns banners på sidan skulle ju inte whoa existera överhuvudtaget. Kärleken till musiken finns i hög grad kvar, annars skulle vi inte jobba ideellt med bloggen, lägga upp netplays etc.
Och jag tror att Stuck och gänget är rörande överens om att ifall du betalar från egen ficka lika mycket som de får in från reklamen så tar de bort alla banners. Sen blir allting precis som förr!
Still in the bridge
Opus Du är ju puckad. Dom har ju banners så att dem kan driva sidan - så att vi alla som älskar hiphop kan få vara här. Men som han sa där uppe, betala du lika mycket som bannerna gör, så tar han nog bort dom.. Kärleken till hiphop finns kvar - bara du & dina jävla trådar som är ******************
be the change
Redaktionschef
2008-12-13 17:25
Detta var nog det mest ogenomtänkta inlägget på länge. Hur kan du säga att vi inte har kärleken till musiken? Det finns fortfarande ingen admin eller mod som fått/får ersättning för arbetet vi lägger ned på Whoa, så ditt resonemang känns hyfsat taget ur luften. Noterat att vi startade en blogg för drygt ett år sedan som rapporterar om musik? Vi gör ju ännu mer idag än tidigare.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Känns fortfarande meningslöst att ta honom på allvar. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Om det inte passar herren, så finns det en funktion som kallas för Ta bort mitt konto från whoa och finns under inställningar. Tror att det skulle lösa ett eller två problem.
Och om banners stör dig så mycket så kan du alltid pröva att använda Adblock, som resten av världen.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
D.v.s. bojkotta det som gör att sidan kan drivas vidare. Serverplats för Whoa.nu = kostnad Reklam = intäkt Kostnad + intäkt = Whoa.nu Kostnad utan intäkt = inget Whoa.nu 10-4, over...
Webmaster
2008-12-13 21:25
Jag tänker inte ens diskutera varför vi har banners på Whoa. Däremot vill jag bara protestera emot det här med "kärleken till musiken". Är det något vi gör så är det väl att lyfta fram ny svensk hiphop som aldrig förr. Tidigare hade vi "bara" forum, numera släpper vi låtar, hela skivor, videos, recenssioner, krönikor, nyheter osv som aldrig förr. Du har rätt till din åsikt men jag tycker det var rent skitsnack. Reklam har vi dessutom haft i många, många år, så det är knappast något nytt. Och inte heller är det något nytt på ointernet. De flesta siter (som är så stora att de har möjlighet) har någon form av reklam.
Äh, om ni får pengar för varje klick så får ni gärna lägga upp klickbara länkar på startsidan så kan jag trycka minst en gång för varje inloggning. Men fula banners är alltid fula. Retar ögat.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Promotor
2008-12-13 21:55
Serverplats för Whoa.nu = kostnad Reklam = intäkt Kostnad + intäkt = Whoa.nu Kostnad utan intäkt = Whoa.då haha var bara tvungen
:D 10-4, over...
Årets "det var bättre førr" tråd har nu avverkats och vi kan gå vidare med våra liv?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Har du f.ö. glömt bort tillsägelsen du fått? Luktar illa att hota med ban på folk som klagar ;)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Klagomål är en sak, trams en annan och tillsägelsen gällde det senare. 10-4, over...
Okej, mitt misstag.
Genom banners har Dogge skrikit åt mig Hahaha!
Utöver det citatet så var Opus inlägg bara korkat och onödigt...
Västkust Rockerz
Sluta ge opus luft... han driver ju bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du är bara ledsen för att du inte hänger med i en ständigt förändrande värld.
http://www.goteborg.se
Personligen tycker jag whoa har betydligt mindre reklam är det flesta andra sidor. Ta vilket annat forum eller community som helst så är detta väldigt litet relativt sett.
Den är skön den där umo.se reklamen:"Hur berättar jag för mina föräldrar att jag är hetrosexuel" :)
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Varför slängs inte tråden? Känns som att tråden bara ger dåliga vibbar av att fortsätta finnas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förlåt mig. Det var mycket dumt av mig att skriva detta inlägg, och jag ångrar djupt att jag fattade beslutet att göra det. Icke desto mindre är jag benägen att i viss mån försvara några av de tankar som presenteras här. Även om kärleken till musiken ännu inte tynat bort på whoa, vilket jag pläderade för i mitt ursprungliga inlägg, är den möjligen, som en följd av den tilltagande reklamannonseringen likaväl som av den ständigt växande skaran internet-MCs, mindre synlig nuförtiden, och detta trots den nyligen införda bloggen. Förlåt mig, whoa. Antagligen var upphovet till denna tråd enkom en ilska över de trettonåriga netcees som just nu i detta ögonblick flockas runt Battle & Cypher-forumet - det värsta av forum, enligt min mening.
Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.
Opus Det är väl bra att det finns 13åriga netcees, om 5-6 år kanske dom är 19åriga mcees.. du vet att allt växer inte på träd, det gäller att utvecklas också..
be the change
När jag var tretton år stötte jag på åtskilliga netcees i samma ålder, och ingen av dem är bra MCs idag. Idag är förmodligen Lorentz den mest intressanta rapparen under 18 år, och jag kan inte erinra mig att han var en netemcee, dvs. en sådan som hängde i B&C-forumet, etc.
Opus Nej, men många som hänger i B&C och Lyric forumet nu och är 18- i ålder har jävligt ljus framtid, jag har själv sett ett par stycken. Dock vet jag inget audiomässigt, men textmässigt, och det är jävligt positivt. Jag bara stör mig på dig, hur fan orkar man leva så negativt? Fyfan
be the change
Det är ju rätt frivilligt att hänga där eller inte.
...och när han inte fått uppmärksamhet på ett par veckor så passar han på att bumpa tråden med en "ursäkt". Quel surprise... 10-4, over...
Väldigt ofta är whoas banners relevanta, det bör man ha i åtanke. Nu satt jag och funderade på om det blir en sväng in till huvudstaden för att handla kläder imorn, och efter att ha loggat in på whoa vet jag nu att Gulan har 30 % på allt. Jag klickade på den bannern och loggade in på forumet av samma anledning - hiphop. Frid!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Opus b-c lyricism forumen dog ut för typ 4 år sen när dem bytte från keystyles.
Fucks your life up crew Tjabo!
Allayawan?
Blunted in stockholm
Det kostar att driva en sån här sida, lite banners får man fan stå ut med. Dock så kan jag hålla med om punkten på att whoa förändrats, men det beror nog på folket, förr så var det alltid något intressant att läsa inne på svensk hiphop och så, nu är det sällan intressanta ämnen eller artister som skrivs. Men det beror inte på själva whoa ;)
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe