I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blir jag bannad om...

Whoa Community - Allmänt om whoa

2008-11-15 22:25

Blir jag bannad om...

jag inför en svart lista på min presentation? I certainly hope not.

Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.
Redaktionschef

2008-11-15 23:23
Vad innebär en svart lista?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-11-15 23:40
vilka han ska mörda? eller en lista med svarta namn?
Jag har ingen personlighet

2008-11-15 23:42
Tupac
Obama
Tyson
Martin Luther King
Will Smith

2008-11-15 23:54
Med en svart lista menar jag en lista över användare som jag ogillar.
Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.

2008-11-16 00:06
haha.. på whoa så beror det lite på vem du sätter på listan.
Poet

2008-11-16 00:13
Under sin tid på whoa har Opus gett upphov till otaliga omtalade trådar, däribland "Jag vädjar till dig att sluta stava fel...", med vilken han rönte stor uppmärksamhet.

Blir jag bannad om...

jag inför en svart lista på min presentation?

:D
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-11-16 00:33
Jag ser fram emot att läsa denna lista.
•pave paradise•

2008-11-16 00:55
varfer ska du dät?
 www.RekFoto.se

Redaktionschef

2008-11-16 00:57
Opus

En lista kan man väl tänkas vara acceptabelt (även om jag inte ser vad du vinner på att lägga upp en sådan), men skriver du saker som kan uppfattas som stötande, kränkande, personangrepp, lögner, förtal osv. så kommer vi att plocka bort listan och i värsta fall även dig och dina andra användarkonton från communityn. Så jag föreslår att du låter bli.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-11-16 13:20
Hm. Opusvågen som översköljer whoa går inte att stoppa. Om jag bannas finns fortfarande andra användare som bär fanan vidare.

Jag har ångrat mig. Ingen lista läggs upp. Jag vill emellertid påpeka att __virre__ var en potentiall kandidat till denna lista.

2008-11-16 13:31
* "Opusvågen som översköljer whoa går inte att stoppa. Om jag bannas finns fortfarande andra användare som bär fanan vidare."
- Så ditt beteende är m.a.o. för att medvetet provocera...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-11-16 20:17
värsta fall även dig och dina andra användarkonton från communityn

Jaså, vem är han? Vem är Opus som är så störande?! Haha
be the change

2008-11-16 22:25
Jag gillar Opus, han är ju öppen med att han försöker skapa kontroversiella trådar och försöker inte lura någon. Stavningstråden var efterbliven, men resten är rätt roliga.

Blir man provocerad av att någon har en annan åsikt än en själv så kanske man t.o.m. har större behov av dessa trådar än oss som inte blir det.

Toastare

2008-11-16 22:34
spy_vs_spy, det handlar inte om att bli provocerad utan att bryta mot regeler om att trådar ska ha ett visst relevant innehåll. Ibland får våra användare tråkigt, skapar en ny användare och tror att de är odödliga (läs:obannbara) De njuter ett tag av stjärnglansen.
Här är Opus ute efter att uppenbart provocera. Vi kunde välja att banna honom och hans användare redan nu, men har istället valt att ta bort trådar och säga till honom att tänka innan han spottar ur sig nästa tråd.

Och jag chansar att jag pga detta var tänkt att hamna på hans "svarta lista"
Jag skyller allt på Emma!

2008-11-16 22:41
Jag tycker ju inte han bryter mot reglerna. Jag har läst flera av hans trådar och det finns mycket värre trådar i forumen som får ligga kvar pga att trådskaparen kan anses vara "seriös". För mig är det ingen skillnad om trådskaparen är seriös eller inte, om det leder till en rolig och intressant diskussion så är jag all for it.

De är inte SÅ kontroversiella liksom, han skriver inte döda alla bögar eller nått liknande.

Toastare

2008-11-16 22:44
spy_vs_spy, då får du gärna använda vårt tipsforum och tipsa om de trådarna.
Opus syns eftersom han inte nöjde sig med en tråd utan spottade ur sig en hög.

Vi försöker hålla en viss nivår här och när man märker att någon är ett troll så ser vi ingen anledning att låta personen hållas. Som sagt varken opus eller hans andra användare är bannade och att han gör en sån här tråd är väl ett bevis på att han ska vara glad att han är kvar.

Vi har våra regler av en anledning och jag säger inte att trådar vi tar bort kan vara roliga, men det är ändå inte skäl nog för att de ska finnas kvar.

2008-11-16 22:48
Du missade ju helt min poäng. Är man ett troll om man är helt öppen med att man gärna skapar kontroversiella trådar? Varför skulle jag tipsa er om dåliga trådar när jag inte tycker att varken de eller opus trådar bryter mot reglerna? Tex så bryter det inte mot reglerna att ha en svartlista på sin pres. Dock så skriver ni och hotar honom att han borde skippa att göra det. Det verkar ju bara som att ni ogillar honom.

2008-11-17 23:16
hahaha..

(snor din idé)

2008-11-18 01:28
spy_vs_spy håller med dig
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Toastare

2008-11-18 09:40
spy_vs_spy, har någon kallat honom troll? nej.. det är skillnad på internet-troll och oseriösa användare.
Vi har inte hotat honom. Vi talar om för honom att om han vill forstätta ha denna användaren så får han skärpa till sig och att det han gör även drabbar hans vanliga användare.
Svartlista har vi tidigare rensat bort när folk blivit lite putt på admins.
Trodde inte du orkade ta sånna här diskussioner längre..

tror absolut du förstår vad vi menar.

2008-11-19 11:45
Haha, Opus är skön. låter människan ha sin lista :)

2008-12-09 14:57
Vad skulle vara farligt med att ha en lista över användare han ogillar. skulle typ se ut så här:

användare på whoa jag ogillar:
namn
namn
namn
namn

...osv

GO OPUS!
få tyst på ungen kvinna!

http://myspace.com/the1manboyband

2008-12-09 15:01
BountyBoo F28

tvivlar på vad du vet vad ett internet-troll är. känns ju snarare bara som att ni admins känner er hotade att ni ska hamna på hans lista bara.
få tyst på ungen kvinna!

2008-12-09 17:44
adminsen har nog varit på både en och annan lista tidigare, jag tror dom kan ta de..
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.

2008-12-09 17:53
Ibland får våra användare tråkigt, skapar en ny användare och tror att de är odödliga (läs:obannbara) De njuter ett tag av stjärnglansen.

Ge mig NAMN! Jag vill veta vilka människor som har så fruktansvärt tråkiga liv att de njuter av "stjärnglansen" på ett internetforum. Hahaha, det är väl en annan sådan där känsla jag aldrig riktigt kommer att få veta vad den innebär. Status på ett forum. WOW!
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Toastare

2008-12-09 20:39
dekadens, ja för att hamna på någons internetlista skulle förstöra våra liv.. herregud, det skulle verkligen vara slutet!! Som DinKritiker skriver, det är inte första gången det skulle hända.. och det är inte listan det handlar om.

teambanan, det är fler än du tror. Detta är samma människor som kanske blir bannade och istället för att förstå det ägnar den mesta delen av sin vakna tid att försöka lura oss så de kan härja här ändå. Folk har för mycket fritid!

2008-12-09 21:04
BountyBoo F28

så vad handlar det om?
få tyst på ungen kvinna!

Toastare

2008-12-09 22:38
dekadens, det står rätt tydligt i tråden..